The following topics are covered - the most used forms of company organisation, objectives and tools of company management, marketing concept and financial management of a company, human resources management, information system of a modern company and methods of decision making.
Last update: Michaela Špačková (11.02.2019)
Jsou probírány témata týkající se managementu, postavení manažera, organizačních a řídících struktur, finančního řízení podniku a řízení lidských zdrojů. Studenti se seznámí především s úlohou a posláním finančního řízení podniku, základy marketingového rozhodování, analýzou a interpretací finančních informací, externími a interními finančními zdroji, bilancováním finančních zdrojů a jejich užitím, řízením pracovního kapitálu podniku, hodnocením investic.
Literature - Czech
Last update: Michaela Špačková (11.02.2019)
Obligatory:
Kotler P., Keller K. L. :. Marketing management, . 12. vydání. GRADA Praha. 2007.
Recommended:
Armstrong M.:. Řízení lidských zdrojů, GRADA. Praha . 2006.
Petřík T.:. Ekonomické a finanční řízení firmy, GRADA . Praha. 2005.
Pivrnec J.:. Finanční management, . Grada, Praha. 1995.
Sharpe W. F., Alexander, G. I.: . Investice, . Victoria Publishing. 1994.
Světlík J.:. Marketing - cesta k trhu,. EKKA, Zlín. 1994.
Zákon o obchodních korporacích.
Requirements to the exam - Czech
Last update: Michaela Špačková (11.02.2019)
Předmětem zkoušky je látka uvedená v sylabu v rozsahu dle přednášek. Zkouška se skládá z části písemné a ústní. Písemka sestává z 15ti otázek. Možnost získání 30 bodů z písemného testu.
Výsledné hodnocení:
0 - 14 bodů - neprospěl;
15 - 19 bodů - písemka za 3;
20 - 24 bodů - písemka za 2;
25 - 30 bodů - písemka za 1
Studenti, kteří složili písemnou část zkoušky, jsou poté, zpravidla druhý den - záleží na počtu přihlášených, zkoušeni ústně. Otázky jsou kladeny s přihlédnutím k výsledku písemky. Výsledná známka je souhrnem písemného a ústního "výkonu".
Ti, kteří u zkoušky neuspěli, mohou skládat opravný termín bez písemky s tím, že v tomto případě výsledná známka nemůže být výborně.
Syllabus -
Last update: Michaela Špačková (11.02.2019)
Syllabus:
This subject introduces students to objectives and tools of company management, company organisation and the role of management. It specially focuses on these topics:
Marketing concept of a company I.
Marketing concept of a company II.
Marketing concept of a company III.
Financial management
Human resources management
Decision making, optimization models for decision making I.
Decision making, optimization models for decision making II.
Decision making, optimization models for decision making III.
Company on the capital market
Establishing a company, choice of the legal form, business plan.
The subject provides a basic introduction to business management, objectives and strategy of a company, system and tools of company management and the role of management. It deals with the most used forms of company organisation, sources and means of company management, marketing concept of a company.
Attention is paid to financial management of a company, its information system, personal and social dimensions of a company.
Last update: Michaela Špačková (11.02.2019)
Předmět seznamuje studenty s problematikou týkající se řízení, manažerských funkcí, cílů a nástrojů podnikového řízení, podnikových organizací, osobností manažera, finančního řízení a dlouhodobého finančnímu managementu. Zvláštní pozornost je věnována následujícím oblastem:
1. Úvod do managementu
2. Manažerské dovednosti
3. Vedení X řízení, manažerské funkce
4. Delegování
5. Řešení problémů a konfliktů
6. Komunikace, motivace
7. Marketing
8. Řízení lidských zdrojů
9. Manažerská psychologie
10. Time management, Prokrastinace
11. Podstata finančního řízení. Finanční cíle podniku.