|
|
|
||
Last update: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (31.08.2017)
|
|
||
Last update: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (31.08.2017)
Sumarizace teoretických vědomostí a praktických dovedností potřebných pro práci s dětským pěveckým sborem ve škole a pro nácvik sborové skladby v hodině hudební výchovy. |
|
||
Last update: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (31.08.2017)
FEDOR, V., VRCHOTOVÁ - PÁTOVÁ, J. Sborový zpěv a řízení sboru. Supraphon Praha-Bratislava 1969. PECHÁČEK, S. Základy taktování. Praha : UK v Praze - Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-137-0. KOLÁŘ, J.: Intonace a sluchová výchova, část teoretická. Praha : SPN, 1980 STAŠEK, Č.: ABC začínajícího sbormistra. Praha : Supraphon 1981 (nebo Receptář začínajícím sbormistrům, Praha : PUP, 1976) PECHÁČEK, S. - VÁŇOVÁ, H. a kol.: Praktické úkoly z didaktiky Hv na 1. stupni ZŠ. 2. vyd. Praha : Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0365-9. |
|
||
Last update: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (31.08.2017)
1. Aktivní pravidelná účast ve výuce, povolena jedna dvouhodinová absence. Při větším počtu absencí (individuální studium) prokáže student při zápočtu znalost teoretických okruhů (viz sylabus). 2. Osvojení teoretických poznatků zadaného okruhu. 3. Metodicky správný nácvik libovolně zvoleného tříhlasého sboru v semináři. Krátké rozezpívání (cca 5 cvičení), nácvik po hlasech, kombinace hlasových skupin. Závěrečné předvedení s dirigováním, event. s násrojovým doprovodem. Notový materiál opatří student, nakopíruje nebo rozešle v příloze mailu spolužákům. Stejným způsobem poskytne ostatním návrh hlasových cvičení. 4. Rozezpívání s použitím klavíru - melodie v pravé ruce, v levé ruce T-D7 po půltónech. Houslisté mohou použít housle.
|
|
||
Last update: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (31.08.2017)
1. Rozezpívání. Typy cvičení a jejich význam. Rozezpívání s klavírem,T-D7 po půltónech. 2. Rozezpívání bez klavíru. Hlediska výběru skladeb. 3. Organizace a průběh sborové zkoušky. Příprava sbormistra na zkoušku. 4. Roční dramaturgický plán, dramaturgie vystoupení. Výběr a přijímání dětí do sboru. |