Last update: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
Activities:
- Lesson observations
- Reflective analysis with faculty school teachers and classmates
- Discussions with representatives of the school
- Analysis of school documentation
- Interviews with teachers and school pupils
- When possible, assistant school activities and other activities
- Processing research tasks assigned in related refelctive courses
Topics:
"Teacher, teaching profession, student self-reflection, self-awareness and self-esteem of students due to the demands of
teaching profession.
"Pupil´s personality, perspectives of its development, characteristics of a pupil.
"Mutual relations among teachers and pupils
"Working with the curriculum.
"Plaaning process for different levels of teacher's work.
"Evaluation of a pupil.
"School as a social group, with a distinctive educational program and positive communicative environment
Last update: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2012)
Aktivity:
- pozorování vyučovacích hodin i mimo aprobační obory
- reflektivní rozbory hodin s pedagogy fakulty, vyučujícími školy a se spolužáky
- besedy se zástupci vedení školy
- analýza školní dokumentace
- rozhovory s vyučujícími školy a žáky
- podle možností školy asistentské činnosti a další aktivity
- zpracování badatelských úkolů zadaných v souvisejících kurzech pedagogická reflexe pedagogické praxe a psychologická reflexe pedagogické praxe
Tematické okruhy:
" Učitel, učitelská profese, sebereflexe studentů, sebeuvědomění a sebepojetí posluchačů vzhledem k nárokům
učitelské profese.
" Osobnost žáka, perspektivy jejího rozvoje, charakteristika žáka.
" Vzájemné vztahy učitelů a žáků
" Práce učitele s učivem.
" Technika plánování učitelské přípravy, příprava a plán hodiny.
" Projektování na různých úrovních práce učitele.
" Hodnocení žáka.
" Škola jako sociální skupina s výrazným vzdělávacím programem a pozitivním komunikativním prostředím