|
|
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (11.09.2023)
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 135 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 25 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 19 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 15 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 17 hodin. Tvorba seminární práce 25 hodin. Příprava na klasifikovaný zápočet 25 hodin. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (11.09.2023)
Bartůňková S. (2014). Reakce a adaptace na zátěž. In PASTUCHA, D. a kol. Tělovýchovné lékařství. Vybrané kapitoly. Praha: Grada. Csémy, L. (2005). Životní styl a zdraví českých školáků: z výsledků mezinárodní srovnávací studie Světové zdravotnické organizace The Health Behaviour in School-aged Children (HBSC). Praha : Psychiatrické centrum. Havlínová, M. (2006). Program podpory zdraví ve škole: rukověť projektu Zdravá škola. Praha : Portál. Hošková, B. (2012). Vademecum: zdravotní tělesná výchova (druhy oslabení). Praha: Karolinum. Jansa, P. (2005). Sport a pohybové aktivity v životě české populace. Praha : UK, Fakulta tělesné výchovy a sportu. Levitová, A. & Hošková, B. (2015). Zdravotně-kompenzační cvičení. Praha: Grada Publishing, Machová, J. & Kubátová, D. (2015). Výchova ke zdraví. Praha: Grada. Marcus, B.H. & Forsyth, L.H. (2010). Aktivního způsobu života: Motivace lidí k pohybovým aktivitám. Praha : Portál. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (11.09.2023)
Požadavky pro splnění klasifikovaného zápočtu: - účast na min. na 2 ze 3 setkání - v průběhu semestru: průběžné plnění úkolů v uvedených termínech. - úspěšné absolvování testu – úspěšnost min. v 75 %. Student/studentka bude připuštěna k písemnému testu pouze pokud budou splněny průběžně úkoly v Moodle a docházka. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (11.09.2023)
1) Sports and physical activities in relation to health and quality of life. 2) The role of prevention and compensation. Movement and the importance of its quality. 3) Basic terms of pathology, causes of musculoskeletal disorders, basic types of musculoskeletal system disorders. 4) Importance of early and systematic development of motor abilities in human life. 5) Motivation of children to physical activity and sports activities. 6) Health aspects of physical activities in individual age periods. 7) Components of a suitable movement regime with preventive effect. 8) Risks of diseases (circulatory, metabolic, etc.) in persons with lower physical activity. 9) Principles of preparation of fitness programs. 10) Problems of hypokinetic way of life, importance of physical activities for health. |