|
|
|
||
Last update: Mgr. Adéla Rádková, Ph.D. (20.09.2023)
|
|
||
Last update: Mgr. Adéla Rádková, Ph.D. (20.09.2023)
Povinná literatura:
1. Úvodní hodina 2. Nichols, Bill: Engaging Cinema. New York: W. W. Norton & Co, 2010 (kap. 7, s. 248-286) 3. Nichols, Bill: Úvod do dokumentárního filmu. Praha: AMU, 2022 (kap. 2, s. 60-83) 4. Wollen, Peter: Signs and Meaning in the Cinema. Londýn: Palgrave Macmillan, 2013 (kap. 1, s. 13-57) 5. Sontag, Susan: Fascinating Fascism. In The New York Review of Books vol. 6, (1975) no. 2. 6. Zavattini, Cesare: Some Ideas on the Cinema. In MacCann, Richard D.: Film: A Montage of Theories. Boston: Dutton, 1966, s. 216-228. Zavattini, Cesare: Neorealismus podle mne. In Brož, Jaroslav - Oliva, Ljubomír: Film je umění. Praha: Orbis, 1963, s. 222-232. 7. Baudry, Jean-Louis: The Apparatus: Metapsychological Approaches to the l mpres ion of Reality in the Cinema. In Braudy, Leo - Cohen, Marshall (eds.): Film Theory and Criticism. New York: Oxford University Press, 2009, s. 171-188. 8. Comolli, Jean-Louis - Narboni, Jean: Cinema/Ideology/Criticism. In Braudy, Leo - Cohen, Marshall (eds.): Film Theory and Criticism. New York: Oxford University Press, 2009, s. 686-693. Wollen, Peter: Godard and Counter Cinema: Vent d’est. In Braudy, Leo - Cohen, Marshall (eds.): Film Theory and Criticism. New York: Oxford University Press, 2009, s. 418-426. 9. Mulvey, Laura: Vizuální slast a narativní film. In Oates-Indruchová, L. (ed): Dívčí válka s ideologií: klasické texty angloamerického feministického myšlení. Praha, Sociologické nakladatelství, 1998, s. 117-131. 10. Stam, Robert - Shohat, Elia. Unthinking Eurocentrism. London: Routledge, 2014 (kap.5 Stereotype, Realism and the Struggle over Representation, s. 178-220) 11. Solanas, Fernando - Getino, Octavio: Toward a Third Cinema. In Cinéaste, vol. 4 (1970), no. 3, s. 1-10. 12. Boggs Carl: Postmodernism the movie. New Political Science, vol. 23 (2001), no. 3., 351-370.
Doporučená literatura:
Aufderheide, Patricia: Documentary Film: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 2007 Booker, M. Keith: Postmodern Hollywood: What's New in Film and Why It Makes Us Feel So Strange. Westport: Praeger, 2007 Bordwell, David - Thompson, Kristin: Dějiny filmu. Praha NAMU, 2014 Bordwell, David - Thompson, Kristin: Umění filmu. Praha NAMU, 2022 Casetti, Francesco: Filmové teorie 1945-1990. Praha: NAMU, 2009 Constable, Catherine: Postmodernism and Film. New York: Wallflower Press, 2015 Grant, Barry Keith: Film Genre: From Iconography to Ideology. New York: Wallflower Press, 2007 Hanáková, Petra: Pandořina skřínka aneb Co feministky provedly filmu?. Praha: Academia, 2007 Hanáková, Petra (ed.): Výzva perspektivy. Praha: Academia, 2008 Hutcheon, Linda: The Politics of Postmodernism. London: Routledge, 2002 Chaudhuri, Shohini: Feminist Film Theorists: Laura Mulvey, Kaja Silverman, Teresa de Lauretis, Barbara Creed. London: Routledge, 2006 Jameson, Frederic: Postmodernismus neboli kulturní logika pozdního kapitalismu. Praha: Rybka Publishers, 2016 (kap.9 - Film: Nostalgie po přítomnosti) Kovacs, Andras: Screening Modernism: European Art Cinema, 1950-1980. Chicago: University of Chicago Press, 2007 Nichols, Bill: Úvod do dokumentárního filmu. Praha: AMU, 2022 Rodowick, D. N.: The Crisis of Political Modernism. California: University of California Press, 1993 Rodowick, D. N. : The Difficulty of Difference: Psychoanalysis, Sexual Difference and Film Theory. London, Routledge 2015 Stam, Robert - Burgoyne, Robert - Flitterman-Lewis, Sandy: New vocabularies in film semiotics: structuralism, post-structuralism, and beyond. London: Routledge, 1992 Stam, Robert - Shohat, Elia. Unthinking Eurocentrism. London: Routledge, 2014 |
|
||
Last update: Mgr. Adéla Rádková, Ph.D. (20.09.2023)
2.10. Klasický Hollywood Film: Pan Smith přichází (Frank Capra, 1939)
9.10. Politika žánru Film: Stopaři (John Ford, 1956)
16.10. Dokumentární film Film: Způsob zabíjení (Joshua Oppenheimer, 2012)
23.10. Sovětský film - od montážní školy k socialistickému realismu Film: Křížník Potěmkin (Sergei Eisenstein, 1925)
30.10. Propaganda Třetí říše Film: Triumf vůle (Leni Riefenstahl, 1935)
6.11. (Neo)realismus Film: Řím, otevřené město (Roberto Rossellini, 1945)
13.11. Film a psychoanalýza Film: Okno do dvora (Alfred Hitchcock, 1954)
20.11. Politický modernismus a kritika ideologie Film: Tout va bien (Jean-Luc Godard, 1972)
27.11. Feministická filmová teorie Film: Sedmikrásky (Věra Chytilová, 1966)
4.12.Politika reprezentace Film: Hořící Mississippi (Alan Parker, 1988)
11.12. (Post)kolonialismus a hnutí třetí kinematografie Film: Bitva o Alžír (Gillo Pontecorvo, 1966)
18.12. Postmoderní film Film: Klub rváčů (David Fincher, 1999) |