|
|
|
||
Last update: RNDr. Alice Bílá, Ph.D. (27.01.2019)
|
|
||
Last update: RNDr. Alice Bílá, Ph.D. (27.01.2019)
The goal of the course is to introduce different approaches to solving various types of equations, inequalities and their systems in real and complex numbers. |
|
||
Last update: RNDr. Alice Bílá, Ph.D. (17.02.2019)
Musil, V.: Funkcionální rovnice (http://www.talnet.cz/documents/18/4fce42dd-3fe6-4701-aaa3-9ad4ad9e9274, citace:13.2.2017) Hecht, T.: Metody řešení matematických úloh. Bratislava : SPN 1992. Hejný, M.: Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava : SPN 1989. Novotná, J. a kol.: Sbírka úloh z matematiky. Praha : SPN 1993. Neuman, F.:Funkcionální rovice. Praha:SNTL 1986. Odvárko, O.: Metody řešení matematických úloh. Praha : SPN 1990. Herman, J., Kučera, R., Šimša, J.: Metody řešení matematických úloh I. Brno : MU 1991. Mathematical olympiad annuals. and others - see the cz mutation. |
|
||
Last update: RNDr. Alice Bílá, Ph.D. (27.01.2019)
Seminars. |
|
||
Last update: RNDr. Alice Bílá, Ph.D. (05.03.2019)
Vzhledem k podpoře v Moodle předpokládám práci s Moodle-kurzem - (ADRESA BUDE V PRIPADE POTÍŽÍ DOLADĚNA): kurz Rovnice_II_2019 (https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7044) pod Didaktika matematiky pod KMDM. 1) Na posledním setkání odprezentované jedna až dvě zajímavé (ne)rovnice nebo soustavy (ne)rovnic (např. trik, či hezké netradiční řešení s vtipem, zajímavé zadání apod.). Mějte připravené dvě, počítejte s tím, že možná budete prezentovat jen jednu v závislosti na čase a dohodě o obsahu semináře. V případě neúčasti na setkání odevzdat na papíře tři takové (ne)rovnice či soustavy (ne)rovnic), a to nejpozději do dne posledního setkání. Po dohodě lze i mailem. Do Moodle vložit minimálně zadání v pondělí před posledním setkáním, tj. 11.3.2019. Každý si zkontoluje vložené příklady tak, aby se prezentované ukázky neopakovaly. 2) Na posledním setkání odevzdaná seminární práce, ta bude zadána na prvním setkání, možnost ji diskutovat pomocí Moodle. Zadání v Moodlu, probírání tématu na 2. setkání. Práce po skupinkách o počtu 1 až n (n je počet účastníků), nutno zapojení všech. 3) Úspěšně napsaná písemka
Písemka: - každý student má maximálně 3 pokusy - povolené pomůcky k písemce: čistý papír, psací potřeby, tabulka povolených vzorců (vzorce pro práci s logaritmy, součtové vzorce apod., bude posláno mailem či dáno k dispozici na prvním setkání (viz Moodle) - krátká, maximálně do 45 min, 3 příklady - z každého příkladu nutno mít půlku (tj. to podstatné a mít to bez závažných nedostatků). Může být vyžadována některá metoda (skupiny metod), srovnání, nebo některá zakázána.
V některých případech možno diskuse nad písemkou, případně doplňující otázky kladené ústně.
|
|
||
Last update: RNDr. Alice Bílá, Ph.D. (27.01.2019)
Exponential and logarithmic equations and inequalities. |