SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Practical Training and Teamwork I. - YMN02PTI
Title: Práce v týmu a praxe v organizacích občanské společnosti I.
Guaranteed by: Programme Civil Society Studies (24-KSOS)
Faculty: Faculty of Humanities
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/32, MC [HS]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Old code: YMN03PCLI
Note: can be fulfilled in the future
Guarantor: Mgr. Dana Moree, Dr.
Interchangeability : YMN012, YMN03PCLI, YMN22PTI
Is interchangeable with: YMN22PTI
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation -
Last update: Mgr. Dana Moree, Dr. (28.01.2015)
The aim of this practicum is to enhance students' abilities to apply their theoretical knowledge in fulfilling specific practical tasks. By research and analysis of a range of issues and phenomena, the students gain practical insight into the functioning of a particular NGO.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Dana Moree, Dr. (28.01.2015)

Cílem praxe je rozvíjet schopnost studentů aplikovat teoretické poznatky v praxi, jakož i podnítit zájem o další
teoretické studium.

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Dana Moree, Dr. (23.01.2020)

Zápočet se uděluje za:

Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ z každé prezenční hodiny.

Účast na prezenčních setkáních nebo vypracování eseje na základě povinné literatury.

Zpráva o výběru tématu praxe a organizací, kde bude student praxe vykonávat.

 

Zadání pro „reflection paper“:

Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.

 

Zadání pro psaní eseje:

Student si vybere jednu konkrétní situaci, která se týká tématu daného setkání. Situaci popíše a reflektuje ve světle literatury předepsané na dané setkání. Např.: Student popíše situaci, ve které hrálo roli konkrétní poznání potřeb někoho jiného nebo svých vlastních nebo kdy naopak téma potřeby bylo přítomno, ale nepodařilo se ho oslovit. Student tuto situaci popíše a reflektuje ve světle teorie zaměřené na reflexi strachů a potřeb.

 

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Dana Moree, Dr. (23.01.2020)

 

Anotace

Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity. Seminární část se skládá ze tří témat důležitých pro práci s lidmi. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury.

V rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. práci s hranicemi, rozhodování v situacích dilematu apod.

Cílem cvičení v tomto semestru je prozkoumat možná témata pro praxi, zhodnotit je a zvolit relevantní téma. Studenti dále hledají a ve spolupráci s vyučující kontaktují konkrétní organizace, kde budou praxi vykonávat, a v daném semestru začínají vykonávat praxi v rozsahu cca 20 hodin.

 

Sylabus

V rámci prezenčních setkání se budou zamýšlet nad tématy etiky, hodnot ve společnosti, sociální spravedlnosti a práce s vlastním vnímáním.

Témata jednotlivých setkání:

Setkání 19. 2. 2020

Úvodní setkání, zadání praxe a terénního deníku, mapování předchozích zkušeností

 

 

Setkání 25. 2. 2020

Uvědomování, potřeby

 

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.

Kapitola Interkulturní nedorozumění (strana 77)

 

Perls, F. & Hefferline, R., F. & Goodmann, P. (2004). Gestalt terapie. Praha: Triton. (strana 269 – 294)

 

 

Setkání 15.4. 2020

Hranice, hodnoty, sociální spravedlnost

 

Foucault, M. & Chomsky, N. (2005). Člověk, moc a spravedlnost. Str. 44 a dál

 

Moree, D. & Bittl, K-H. (2007). Dobrodružství s kulturou; transkulturní učení v česko-německé práci s mládeží. Plzeň: Koordinační centrum česko-německých výměn mládeže Tandem.

 

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.

Kapitola Interkulturní nedorozumění (strana 77)

 

 

 

Setkání 6.5. 2020

Smysl, etika, hodnoty, sociální spravedlnost

 

Frankl, V. E. (1997). Vůle ke smyslu. Brno: Cesta.

Kapitoly:

Čas a odpovědnost (strana 30)

Logos a existence (strana 61)

Strasti bezesmyslného života (strana 164)

 

Fischer, O. (ed) (2008). Etika a lidská práva v sociální práci. Praha: Centrum sociálních služeb.

Kapitola Etika jako cesta k radosti ze sociální práce (strana 7)

 

Milfait, R. (ed.). (2013). Lidská práva osob s postižením, nevyléčitelně nemocných a umírajících.

Kapitola Lidskoprávní princip a lidská důstojnost (strana 210)

 

 

Zápočet se uděluje za:

Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ z každé prezenční hodiny.

Účast na prezenčních setkáních nebo vypracování eseje na základě povinné literatury.

Zpráva o výběru tématu praxe a organizací, kde bude student praxe vykonávat.

 

Zadání pro „reflection paper“:

Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.

 

Zadání pro psaní eseje:

Student si vybere jednu konkrétní situaci, která se týká tématu daného setkání. Situaci popíše a reflektuje ve světle literatury předepsané na dané setkání. Např.: Student popíše situaci, ve které hrálo roli konkrétní poznání potřeb někoho jiného nebo svých vlastních nebo kdy naopak téma potřeby bylo přítomno, ale nepodařilo se ho oslovit. Student tuto situaci popíše a reflektuje ve světle teorie zaměřené na reflexi strachů a potřeb.

 

Další doporučená literatura

Frankl, V. E. (2006). A přesto říci životu ano. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství.

 

Frankl, V. E. & Lapide, P. (2011). Bůh a člověk hledající smysl. Brno: Cesta.

 

Maslow, Abraham (1943). A Theory of Human Motivation. Wiklers Publications, Inc. ISBN 13:978-1-62755-467-1.

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html