SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Current Issues of Educational Management - Management of Education in Knowledge Society - OKNMV31M27
Title: Aktuální otázky managementu vzdělávání - Řízení vzdělávání ve znalostní společnosti
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/1, C [HS]
Extent per academic year: 3 [hours]
Capacity: unknown / unknown (0)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
Annotation -
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)
The subject deals with the transformation of functions and contents of education in post-industrial and knowledge society.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Cílem předmětu je seznámit studenty s jedním z aktuálních témat managementu vzdělávání, kterým je proměna funkcí a obsahů vzdělávání v postindustriální a znalostní společnosti.

Descriptors - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, MS Teams, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.

Literature - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)

KELLER, Jan a TVRDÝ, Lubor. Vzdělanostní společnost?: chrám, výtah a pojišťovna. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2008. 183 s. ISBN 978-80-86429-78-6.

LIESSMANN, Konrad Paul. Teorie nevzdělanosti: omyly společnosti vědění. Vyd. 1. Praha: Academia, 2008. 125 s. ISBN 978-80-200-1677-5.

LIESSMANN, Konrad Paul. Hodina duchů: praxe nevzdělanosti: polemický spis. Vydání první. Praha: Academia, 2015. 133 s.ISBN 978-80-200-2530-2.

PRŮCHA, Jan. Česká vzdělanost: multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2015. 205 s. ISBN 978-80-7478-675-4.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Osnova:

  1. Fenomén vzdělanosti – diskuse k definicím
  2. Vzdělávání – vzdělání – vzdělanost
  3. Charakteristika a možná označení současné společnosti (postindustriální, informační, ..., znalostní)
  4. Funkce vzdělávání a vzdělání (aktuální a perspektivní)
  5. Charakteristické rysy a zdroje postindustriální společnosti
  6. Vzdělání v postindustriální společnosti
  7. Důsledky pro budoucí vývoj
Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Rešerše vybraného titulu z doporučené literatury, případně dalšího (vč. zahraničního) knižního zdroje.

Kritéria: rozsah 2-3 normostrany, relevantnost zvoleného zdroje, výběr základních myšlenek, dodržení citační etiky

 

Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html