SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Supervision Practice III. - YMR05PGBI
Title: Praxe supervize III.
Guaranteed by: Programme Management and Supervision (24-KRS)
Faculty: Faculty of Humanities
Actual: from 2022
Semester: both
E-Credits: 5
Examination process: combined
Hours per week, examination: 0/40, Ex [HS]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: cancelled
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: can be fulfilled in the future
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. PhDr. Zuzana Havrdová, CSc.
doc. PhDr. Peter Brnula, Ph.D.
Pre-requisite : YMR04PGBI
Is pre-requisite for: YM4A1R01, YM4A1R02, YM4A1R06, YM4A1R05, YM4A1R04
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation -
Last update: Bc. Lenka Lukešová (24.05.2011)
In this follow-up to the course "Supervision Practice II.", students prove their supervisory competencies in two different forms of supervision, and they complete their supervision case studies according to the given requirements.
Descriptors - Czech
Last update: Romana Pištěková (18.06.2014)

Cíle /výstupy:

  • splňuje vybrané kompetence supervizora, které jsou relevantní ke zvolené formě supervize a vyjednané

zakázce (příp. další pro které se rozhodne a doloží je v portfoliu)

  • umí rozeznat vliv organizačního kontextu a chování členů organizace na problémy řešené v supervizi

zaměstnanců

  • rozumí tomu, co je vzdělávací supervize a čím je specifická
  • praktikuje základní metody supervize a realizuje je v souladu s kritérii dobré praxe a kontraktem

supervize v odborných školách či organizacích sociálních nebo zdravotních služeb

  • při realizaci školní supervize systematicky rozvinul a zdokumentoval své dosavadní znalosti a

zkušenosti z oblasti sebereflexe a vlastní supervize, s metodami práce s klienty a se skupinami, a ze vzdělávání

dospělých v portfoliu supervizora

Témata výuky:

  • Student pokračuje v supervizi v rámci uzavřených kontraktů a při ukončení procesu hodnotí „úspěch“.

a hodnotí „úspěch“. Ze strany školy je požadováno minimálně osm sezení přímo poskytované supervize v jednom

supervizím procesu pro účely kazuistiky.

Dále student supervize vyjedná možnost provázet vzdělávací supervizí jednoho studenta či začínajícího

pracovníka v procesu jeho zaučení a zvládnutí odborných kompetencí v určité profesionální specializaci. Vyjedná s

ním program učení a bude jej supervidovat. Na konci proces vyhodnotí dle kritérií vyjednaných v kontraktu.

Celkový počet sezení „učební supervize“ v tomto roce je min. 20. Celkový počet 120 hodin praxe se týká přípravné,

realizační i závěrečné (hodnotící) supervizní práce i další práce na získání důkazů o kompetencích, které se

student rozhodne doložit do portfolia.

Student je v průběhu této práce pod individuální supervizí v rozsahu min. 6 hodin, pod skupinovou

supervizí/intervizí v rozsahu 36hod.(včetně analýzy videa) a 4hod. tutoringu.

Způsoby hodnocení:

Důkaz I (povinný):

Psaná kazuistika jednotlivce, týmu či skupiny vycházející minimálně z 8 vlastních supervizních sezení (počet stran

není určen, sezení nezahrnují seminář či výklad supervize), s prezentací případu/procesu a následnou diskusí, v

níž by měl uchazeč prokázat níže popsané znalosti a schopnosti:

  • umí odhadnout podstatu supervizního problému a vyjednat zakázku
  • umí vytvořit bezpečí pro supervidované/ho v supervizním procesu.
  • prokáže schopnost porozumět organizačním strukturám a systémům vstupujícím do supervizního

procesu.

  • je schopen uvědomovat si a uplatňovat relevantní etické principy.
  • umí rozvíjet a držet v přiměřených hranicích vztah/y v supervizi.
  • je schopen reflektovat vlastní slepá místa a dále se učit.
  • rozeznává emoční bloky supervidované/ho a umí je citlivě překonat.

Důkaz II (povinný):

  • Videozáznam celého supervizního sezení skupiny či týmu, splňující kritéria profesionální práce , přepis

úseku supervizní práce dokládající kompetenci I/7.

Důkaz III (povinný)

  • Reálně vyjednaný program rozvoje/učení jednoho vybraného studenta či začínajícího pracovníka na

pracovišti, včetně posloupnosti učebních aktivit, a úlohy supervizora. Vyjednaný trojstranný kontrakt+ písemný

záznam. Záznamy z realizovaných supervizí. Písemný návrh hodnocení, písemná zpráva o postupu a výsledku

hodnocení, včetně důkazů.

Minimální počet sezení přímo poskytované supervize v jednom supervizím procesu požadovaný ze strany školy

pro účely kazuistiky je 8.

Dále si vyjedná možnost provázet vzdělávací supervizí jednoho studenta či začínajícího pracovníka v procesu jeho

zaučení a zvládnutí odborných kompetencí v určitém druhu profesionální specializace. Vyjedná s ním program

učení a bude jej supervidovat. Na konci proces vyhodnotí dle kritérií zvolených na začátku.

Celkový počet sezení „učební supervize“ v tomto roce je min. 20. Celkový počet 120 hodin praxe se týká

přípravné, realizační i závěrečné ( hodnotící) supervizní práce i další práce na získání důkazů o kompetencích,

které se student rozhodne doložit do portfolia.

Student je v průběhu této práce pod individuální supervizí v rozsahu min.6 hodin, pod skupinovou

supervizí/intervizí v rozsahu 36hod.(včetně analýzy videa) a 4hod. tutoringu.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html