|
|
|
||
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (06.09.2023)
BOČKOVÁ, B. Podpora žáků se specificky narušeným vývojem řeči. Brno: MU, 2011- ISBN 978-80-210-5609-1. KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9. LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-977-4. NEUBAUER, K. a kol. Neurogenní poruchy komunikace u dospělých - diagnostika a terapie. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-159-4.
DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou: Logopaedia clinica, 2001. ISBN 80-902536-2-8. LOVE, R:J., WEBB, W. G. Mozek a řeč. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-807367-464-9. MORALES, R.C. Orofaciální regulační terapie – metoda reflexní terapie pro oblast úst a obličeje. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-105-0. NEUBAUER, K. a kol. Neurogenní poruchy komunikace u dospělých - diagnostika a terapie. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-159-4. |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (06.09.2023)
Uvedení do problematiky patologie v oblasti primárních funkcí a sekundárních funkcích (řeči, jazyka, komunikace) ve všech věkových kategoriích v následující struktuře: 1. Terminologie, 2. Historie, 3. Výskyt, incidence, prevalence, 4. Definice, 5. Symptomatologie, 6. Etiologie, patogeneze, 7. Klasifikace, 8. Uvedení do terapie a rehabilitace. Jednotlivá setkání jsou zaměřena na prezentaci níže uvedených zadaných témat: 1 Uvedení do patologie, vztah normy a patologie, porucha impresivní složky , porucha pragmatické složky 2 Dyslalie 3 Vývojová dysartrie, verb. vývoj. dyspraxie, MFP, fonologické výv. poruchy 4 Porucha zvukové stránky řeči, rhinophonie, palatolalie 5 OVŘ 6 Dysfázie, dětská afázie 7 Dysfluence, koktavost, brebtavost 8 Mutismus 9 Symptomatické vady (MR, EPI, pervazivní výv. poruchy, ZP, SP, ADHD) 10 Poruchy řeči v dospělosti - přetrvávající 11 Afázie získaná, demence 12 Dysartrie, dysfagie |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (06.09.2023)
• participation in seminars (at least 80 %, only in justified cases it is possible to agree with the teacher) • elaboration and presentation of a given topic in the seminar, continuous fulfillment of seminar activities • written exam - at least 80 % of correct answers are required to fulfill the conditions
|