Last update: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (12.09.2023)
1. Přehled vstupních znalostí, základní pojmy potřebné k odbornému popisu výukových situací, k porozumění výukovým metodám. Obecná didaktika jako vědní disciplína, didaktický výzkum, informační zdroje.
2. Modely výuky. Transmisivní vyučování, podmínky pro jeho efektivní realizaci, frontální interaktivní výuka.
3. Konstruktivistické vyučování a podmínky pro jeho efektivní realizaci, badatelsky orientovaná výuka.
4. Výchovně-vzdělávací cíle a jejich klíčové postavení v procesu plánování a realizace výuky. Vztahy mezi cíli, hodnocením výsledků učení a činnostmi žáků. Plánování cílů.
5. Funkce a prostředky pedagogické diagnostiky, hodnocení výsledků učení žáků, formativní hodnocení. Výsledky českých žáků v mezinárodním srovnání.
6. Základy teorie kurikula. Analýza systému a struktury kurikulárních dokumentů v ČR, fáze implementace kurikula a proces plánování. Učebnicové materiály. Gramotnosti. Cíle ŠVP.
7. Základní právní normy ve školství, dokumentace škol, pracovněprávní otázky ve školní praxi.