|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc. (08.09.2017)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc. (30.09.2020)
On line výuka probíhá pomocí platformy Microsoft team v rozvrhových časech podle SiSu.
https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_M2IyMGFkOTUtY2MyNC00ZTkwLTgyMzItYTI0NThkNmU2YjRm%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%225335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d%22%2c%22Oid%22%3a%222968ee0c-efc2-4ccc-beff-43aa39691e98%22%7d |
|
||
Last update: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc. (31.08.2017)
Základní studijní literatura: PELCOVÁ, Naděžda. Vzorce lidství: filosofické základy pedagogické antropologie. Vyd. 2., přeprac. a rozš., V Portálu 1. Praha: Portál, 2010. 261 s. ISBN 978-80-7367-756-5. Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky: MICHÁLEK, J. Topologie výchovy. Praha: OIKOYMENH 1996. ISBN 80-86005-01-1. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc. (08.09.2017)
Overview: The place of Philosophy of Education in Czech philosophical context. Three dimensions of education. Education as a form of life movement – the importance of home. Archetypes of education – paideia, educatio and instrumental approach to education. Education as care for soul – Platonic-Patočka’s tradition. Popper’s critique and its implications for interpretation of Platonic tradition. The difference between elenctic and agonal dialogue. Education as a relationship to world – the nature of education responsibility. Komenský’s pampaedia and its implications to present. Education as a meeting – dialogic philosophy. Dilemmas and antinomy of education. Education in crisis and education as way out of the global crisis of the world. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc. (07.09.2019)
Kurz bude zakončen písemnou zkouškou. Studenti si prostudují 3 tituly, 1 z povinné a 2 z doporučené literatury. |