|
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (09.09.2019)
The goal of the course is to influence the students' attitude to mathematics, to motivate them towards creative thinking, to encourage their intellectual self-confidence, etc.
Another goal is to open the world of geometry (mainly 3D one) to the students. |
|
||
Last update: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (05.09.2023)
Předpokládané časové zatížení studentů je celkem 75 - 90 h. - přímá výuka - přednáška a seminář 3h týdně, celkem 36h - příprava na výuku - 2h týdně, celkem 24 h - zpracování seminární práce - 10 h - vzájemné sdílení a posuzování seminárních prací - 5 h - zpracování testu - 2h - záverečné kolokvium - 2h V případě distanční výuky bude uveden odkaz, kde bude probíhat výuka, jinak je vedena prezenčně. |
|
||
Last update: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (09.09.2019)
Mathematics textbooks, collections of problems, problems from mathematical competitions for pupils. |
|
||
Last update: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (09.09.2019)
Teaching method is solving of tasks and problem situations, group discussion about different solving strategies, creation of series of tasks with graded difficulty. |
|
||
Last update: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (12.09.2021)
1. Geometrical concepts with the YES-NO game and POSSIBE-IMPOSSIBLE game. 2. Nets of cubes (finding regularities, isolated and generic models). 3. Cube solids. 4. Cube solids, their combinatorial structure. 5. Prisms and pyramids (measurement, Pythagorean theorem application). 6. Regular solids. 7. 2D geometry - methods of learning 2D shapes 8. 2D geometry - transformations od 2D shapes as a way to deep understanding of geomnetrical phenomena |
|
||
Last update: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (12.09.2023)
Předmět je zakončen zápočtem. Požadavky k zápočtu: 1. Aktivní účast na seminářích (aktivitou se rozumí účast ve společných diskuzích, příprava na semináře zadaná jak na přednáškách, tak v Moodlu, řešení zadaných úloh a problémů (v Moodlu, při přednáškách a seminářích) a jejich prezentování při seminářích, účast v diskuzních fórech v Moodlu atd.). 2. Vypracování závěrečného testu na alespoň 60% možných bodů. Opakované vypracovaní zápočtového testu je možné pouze po dohodě s vedoucím semináře. Test obsahuje jak úlohy podobné těm, které se probírají v přednáškách a seminářích, tak úlohy, které vyžadují porozumění probírané látce. 3. Semestrální práce (esej) na téma "Můj vztah k matematice a jeho vývoj v průběhu mého života". Odevzdání elektronické podoby do konce prvního měsíce studia na VŠ, tj. do 31.10.2023 do vyhrazeného prostoru v Moodlu, v krajním případě mailem vedoucímu semináře.
V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě: a) bude posílena distanční složka výuky formou dodatečných úkolů zadaných elektronicky (mailem nebo v Moodlu) b) bude organizována online výuka v Google Meet nebo MS Teams, přičemž bude vyžadována aktivní účast na této výuce, jejímž předpokladem je přítomnost kamery a mikrofonu na straně studenta. |