|
|
|
||
Last update: KANAKJA (30.01.2018)
|
|
||
Last update: KANAKJA (30.01.2018)
Aktuální znění Sylabu je možné najít na nástěnce v SIS, je součástí studijní pomůcky. |
|
||
Last update: KANAKJA (30.01.2018)
Cílem předmětu je seznámit studenty a studentky se základními způsoby sběru / tvorby a analýzy z kvantitativního úhlu pohledu. Z hlediska obého je cíl zaměřen tak, aby bylo možné analyzovat data s pomocí dostupných zdrojů (u kvantitativní analýzy dat není nutné ovládat programy jako SPSS, či R) |
|
||
Last update: ThDr. Kateřina Patová (21.05.2020)
Bylo upuštěno od podmínky účasti na přednáškách. Nahrazeny byla instruktážními videi, která jsou dostupná na youtube a podklady pro zkoušení si. Zároveň byl přidán jeden úkol navíc, který by normálně probíhal přímo na přednáškách.
_________________________________________________________
Pro ukočení předmětu je potřeba splnit následunjící podmínky: ) 80% docházka (po domluvě možné snížit - z důvodů ISP, či závažných důvodů ostatních)) průběžná práce v semestru (odevzdání 4 úkolů - viz níže) ) zkouška, která má povahu písmeného testu s tím, že celkové hodnocení za práci v průběhu semestru a za zkouškový test musí přesáhnout 65 bodů.
Úkoly (odevzdávají se elekotrnicky v googl.forms a to do předem určeného data, písemné odevzdání je možné jen z velmi závažných důvodů): 1) Vyplňte dotazník, který se vyplňuje elektronicky (link na dotazník bude zaslán pouze těm, kteří jsou v kurzu zapsáni) a napište reflexi, ve které se zaměříte na následující otázky: a) co je asi výsledek, který byc chtěl výzkumním pomocí dotazníku zjistit b) které položky pro Vás byly nesrozumitelné a proč c) které položky pro Vás byly pochopitelné a proč bodové hodnocení: 0 (neodevzdáno, či zjevně zcela špatné odevzdání), 7 až 24 (při odevzdání a alespoň minimálně správnému naplnění zadání až po body za zcela správné naplnění zadání) 2) Na zadaných datech (budou uvedena v zadání úkolu, či v SIS) vypočtěte modus, medián, průměr, q25, q50, q75 a směrodatnou odchylku. Bodové hodnocení: 0, 3 až 5 3) Podle zadání spočítejte a interpretujte CI95 a CI99. Bodové hodnocení: 0, 4 až 6 4) Podle zadání určete, jestli je sledovaný rozdíl možné očekávat i v populaci. Svoje zjištění zdůvodněte a interpretujte. Bodové hodnocení: 0, 6 až 15 |
|
||
Last update: ThDr. Kateřina Patová (21.05.2020)
Distanční kontrola bude probíhat pomocí testu, který je zaměřený na praktickou aplikaci znalostí a dovedností, nikoliv na poznatky samotné. Studentkám a studentům přihlášeným na termín zkoušky v SIS bude v uvedeném čase zasláno zadání. Budou mít 75 minut na jeho vypracování a nahrání do Turnitinu do kurzu Sociální výzkum II, kde také dostanou bodovou a písemnou zpětnou vazbu na test
______________________________________________________________________________________ Průběžná práce v semestru a to tak, aby studentky a studenti posbírali za průběžnou práci minimálně 16 bodů (z 50). Absolvování písemného testu (jehož absolvování je podmíněno zapsáním se na termín zkoušky v SIS!) a to s takovou úspěšností, aby celkové hodnocení za semestru přesáhlo alespoň 65,99 bodů - za test je možné dostat 0 až 50 bodů. Klasifikace je nastavena následovně: 0 až 65 bodů - neuspěl/a (4) 66 až 75 - dobře (3) 76 až 89 - velmi dobře (2) 90 až 100 - výborně (1)
Otázky do testu jsou součástí Studijního materiálu. V testu bude 10 otázek, které jsou vybrány pouze z otázek, které jsou studentkám a studentům dopředu známé. Hodnocení odpovědí: 0 bodů - špatná odpověď, či odpověď, která je z části špatně a z části správně, přičemž není zřejmé, zda studentka, či student chápou podstatu doptávané oblasti výzkumu 1 až 5 bodů - za odpověď, která je částečně až zcela dobře |
|
||
Last update: KANAKJA (30.01.2018)
Základní literatura I a II (v SIS dostupná povinná literatura a studiní opora)
POVINNÁ LITERATURA
Babbie, E. 2001. The Practice of Social Research.
Baumová, D., Gojová, A. (Eds.). 2014. Výzkumné metody v sociální práci. Ostrava: OU v Ostravě, FSS.
Kaňák, J. 2017.studijní opora ke kruzům zaměřeným na metodologické minimum. nepublikováno (e-publikace).
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada.
další doporučená literatura
Altson, M., Bowels, W. 2003. Research for Social Workers: An introduction to methods. Crows Nest: Allen and Unwin. (v Sylabu dále jako ALTSON)
Ferjenčík, J. 2000. Úvod do metodologie psychologického výzkumu: Jak zkoumat lidskou duši. Praha: Portál.
Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikce. Praha: Portál.
Vaus de, D. (2004). Analyzing Social Science Data: 50 Key Problems in Data Analysis. London: SAGE.
Bem, D. J. (2003). Writing the Empirical Journal Artice. In Darley, J. M., Zanna, M. P., Roediger III, H. L. (Eds.). The Compleat Academic: A Practical Guide for the Beginning Social Scientist. Washington: APA.
Bryman, A. (2004). Social Research Methods. Oxford: Oxford University Press.
Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007). Research Methods in Education. London: Routledge.
Goodwin, (2010). Research in Psychology: Methods and Design. Hoboken: A John Wiley and Sons, Inc. Publication
Groves, R. M. et al. (2004). Survey Methodology. Hoboken: A John Wiley and Sons, Inc. Publication.
Punch, K. F. 2006. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál (dále jako PUNCH)
Sudman, S., Bradburn, N. M., Schwarz, N. (1996).Thinking About Answers: The Application of Cognitive Processes to Suervey Methodology. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
webové stránky
http://www.ftvs.cuni.cz/hendl/metodologie/ (webové stránky prof. Hendla a prof. Blahuše o výzkumu a přípravě výzkumného plánu)
https://www.youtube.com/watch?v=v_8XXLiBNuo (šikovný a krátký tutoriál v Aj, jak vyrobit dotazník v google.docs - velmi vhodné především proto, že pak generuje data rovnou v excelovské podobě a odpadne problém s přepsáním do datové matice; nevýhodné v tom, že je omezen, co se úrovně měření týká) |
|
||
Last update: KANAKJA (30.01.2018)
|
|
||
Last update: KANAKJA (30.01.2018)
Absolvování (úspěšné) Metod a technik sociálního výzkumu I. / Sociálního výzkumu I. |