|
|
|
||
Last update: Mgr. Marek Fajfr, Ph.D. (30.09.2020)
|
|
||
Last update: Mgr. Marek Fajfr, Ph.D. (12.09.2017)
• 1. pedagogická situace, naše prostředky a možnosti, pedagogický optimismus • 2. osobní pedagogický styl, jednotlivé vědy základů společenských věd a jejich didaktická specifika • 3. kreativní didaktické myšlení, učitelova dílna (zdroje) • 4. metodické výstupy studentů: výklad • 5. metodické výstupy studentů: diskuse, dialog, sókratovský dialog • 6. metodické výstupy studentů: skupinová práce • 7. metodické výstupy studentů: audiovizuální pomůcky • 8. metodické výstupy studentů: práce s textem • 9. metodické výstupy studentů: aktivizující metody, hry • 10. doplňující didaktická témata: testy, eseje, známkování, evaluace, zpětná vazba • 11. doplňující didaktická témata: spolupráce se studenty, s rodiči, s institucemi • 12. doplňující didaktická témata: projekty, exkurze, výlety |
|
||
Last update: Mgr. Marek Fajfr, Ph.D. (12.09.2017)
Pro zakončení předmětu je nutné:
|
|
||
Last update: Mgr. Marek Fajfr, Ph.D. (12.09.2017)
Povinná literatura PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013 (6. vydání!). On-line podpora v angličtině: geoffpetty.com ŠEBEŠOVÁ, P. Proč a jak učit filosofii na gymnáziích? Antologie textů z německé didaktiky filosofie. Praha: FF UK, 2017.
Doporučená literatura FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se – praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 2004. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy – jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál, 2009. ČAPEK, R. Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015.
|