|
|
|
||
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (29.05.2019)
|
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (29.01.2018)
Cílem předmětu je poskytnout studentům souhrnný vhled do oblasti speciální pedagogiky zaměřené na člověka se zrakovým postižením. |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (02.02.2019)
BENEŠ, P. Zraková postižení. Praha: Grada, 135s. ISBN: 978-80-271-2110-6. HAMADOVÁ, P., KVĚTOŇOVÁ, L., NOVÁKOVÁ, Z. Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Paido : Brno, 2007. ISBN 978-80-7315-159-1. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmologie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-84-2. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L.(ed). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004, ISBN 80-7315-063-8. LUDÍKOVÁ,L. Tyflopedie. In Valenta.M akol. Přehled speciální pedagogiky.Portál: Praha, 2014,ISBN978-80-262-0602-6. JESENSKÝ, J. Prolegomena systému tyflorehabilitace a metodiky tyflorehabilitačních výcviků. Praha: UJAK,2007. ISBN 978-80-86723-49-5. MASON, H., MC CALL,S et al. Visual Impairment. London: David Fulton Publisher, 1997. ISBN 1 85346-412-0. ŠUMNÍKOVÁ, P. Možnosti prostorové orientace a samostatného pohybu osob se zrakovým postižením.Praha: Pedagogická fakulta UK, 2018 s. 176. ISBN: 978-80-7603-005 VÁGNEROVÁ, M. Oftalmopsychologie dětského věku. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-053-x. VÍTKOVÁ, M.(ed). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3
|
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (29.01.2018)
Ke zkoušce přinést portfolio sestavené na základě návštěv a analýz poskytovaných speciálněpedagogických služeb ve vybraných zařízeních. |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (29.01.2018)
1. Člověk se zrakovým postižením, mýty, předsudky a zrakový handicap. 2. Zrakové vady – typy a stupně zrakových vad, senzorická deprivace, informační deficit. Výskyt a etiologie vad. 3. Anatomie, fysiologie a patofysiologie zrakového vnímání, vybrané diagnózy . 4. Systém péče o zrakově postižené v ČR (Centrum zrakových vad, raná péče, speciální mateřské školy, SPC, inkluzivní vzdělávání v MŠ a ZŠ, základní škola pro zrakově postižené; SPC v rámci inkluzivního vzdělávání, středoškolská studia, možnosti a podmínky vysokoškolského studia, technická pomoc, Tyfloservis, Rehabilitační a rekvalifikační středisko. 5. Oslepnutí jako zátěžová změna v psychosociální rovině. Informační deficit při chybění vizuálních informací. |