SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Student Portfolio - LPED76
Title: Portfolio studenta jako cesta rozvoje profesních dovedností
Guaranteed by: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Faculty: Hussite Theological Faculty
Actual: from 2019
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Extent per academic year: 26 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: cancelled
Language: Czech
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.
Co-requisite : LPED08, LPED19
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Antonín Šedivý, Ph.D. (21.11.2014)
Cílem kurzu je rozvoj dovednosti studenta učitelství vytvářet studentské učitelské portfolio, zaměřené na reflexi pedagogické praxe. Portfolio je souborem prací, úkolů a veškerých materiálů studenta, který mu slouží k reflexi a sebereflexi, podporuje aktivní přístup ke studiu učitelství a zároveň slouží k prezentaci cesty a výsledků studia učitelství. Nedílnou součástí cíle kurzu je rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností budoucích učitelů. Kurz práce s portfoliem navazuje na výuku kurzu obecné a oborových didaktik a především souvislé a individuální pedagogické praxe.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Antonín Šedivý, Ph.D. (21.11.2014)
Literatura:

JANÍK, T. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido 2005.

MAZÁČOVÁ, N. Pedagogické dovednosti studentů učitelství a možnosti jejich rozvíjení. Disertační práce. Praha: UK, Pedagogická fakulta 2002.

MAZÁČOVÁ, N. Činnostní příprava studentů učitelství. Učitelské listy č. 8,2006.

SPILKOVÁ, V. a kol. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido 2004.

ŠVEC, V. Pedagogická příprava budoucích učitelů:Problémy a inspirace. Brno: Paido 1999.

ŠVEC, V. Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido 2000.

ŠVEC, V. Pedagogické znalosti učitele: teorie a praxe. Praha: ASPI 2005.

TOMKOVÁ, A. Rozvoj učitelských kompetencí k reflexi a sebereflexi. Nepublikovaný text.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html