Last update: doc. ThDr. Jiří Vogel, Th.D. (16.10.2022)
Součástí seminářů a pedagogických rozborů jsou diskuse na následující témata: Učitel, učitelská profese, sebereflexe studentů, sebeuvědomění a sebepojetí posluchačů vzhledem k nárokům učitelské profese. Osobnost žáka, perspektivy jejího rozvoje, charakteristika žáka. Metodologie práce studenta na fakultní škole. Hospitace, rozbory, besedy, diskuse. První asistentská praxe. Technika plánování učitelské přípravy, příprava a plán hodiny. Projektování na různých úrovních práce učitele. Aplikace výzkumných technik: sociometrie, řízený rozhovor, anamnéza, diagnostické techniky. Hodnocení žáka. Škola jako sociální skupina s výrazným vzdělávacím programem a pozitivním komunikativním prostředím.
Přehled pracovišť, na kterých má být praxe uskutečňována (není smluvně zajištěno):
ZŠ a MŠ ANGEL, Praha 12
ZŠ a MŠ Lyčkovo náměstí, Praha 8
ZŠ Ratibořická, Praha 8
MŠ, ZŠ a gymnázium sv. Augustina, Praha 4
ZŠ nám. Curieových, Praha 1
ZŠ pro žáky se specifickými poruchami chování, Praha 5
Gymnázium Jana Keplera, Praha 6
SOŠ Ohradní, Praha 4
Arcibiskupské gymnázium, Praha 2
VOŠ zdravotnická, Alšovo nábřeží, Praha 1
Křesťanské gymnázium, Praha 10