Using stories in education The subject should familiarise students with social-historical importance of stories, with their literary structures, with intercultural relations between stories and sets of stories, with psychological effect of stories and ways, how to use stories in schoolwork and also in families and education.
Last update: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (22.12.2011)
Seznámit studenty se společensko-historickým významem pohádek, s jejich literární strukturou, s mezikulturními vztahy mezi pohádkami a soubory pohádek, s psychologickou působností pohádek a způsoby, jak pohádky využívat ve školní práci i v rodinné výchově.
Literature - Czech
Last update: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (22.12.2011)
Propp, Vladimír: Morfologie pohádky.
Bratři Grimmové: Pohádky
Božena Němcová : Pohádky
Jaromír Erben: Pohádky
Pohádky tisíce a jedné noci
Syllabus -
Last update: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (22.12.2011)
Content specification: 1. Myths and archetypy. 2. Stories collection. 3. Modern stories. 4. Stories illustrations. 5. Story telling and reading stories.6. Stories in the theatre, puppet theatre, film, television and radio. 7 a 8.. Children's story creation
Last update: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (22.12.2011)
1. Mýty a archetypy 2. Sběr pohádek 3. Moderní pohádky 4 Ilustrace pohádek 5. Vyprávění a čtení pohádek. 6. Pohádka v divadle, loutkovém divadle, filmu, televizi a rozhlase. 7. Dětská pohádková tvorba 8. Vlastní pohádková tvorba