|
|
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (02.01.2011)
|
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (02.01.2011)
The aim of the course is for the students to be able to realize sources of the most common problems of adaptation in senior age and to increase their sensitivity towards problems of aging and senior people. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.10.2019)
HAŠKOVCOVÁ, H. Manuálek sociální gerontologie. Brno : NCONZO, 2004. ISBN 80-7013-363-5. |
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2012)
Požadavky k zápočtu: aktivní účast na prezenční části výuky a vypracování samostatného úkolu (studenti uskuteční strukturované interview s vybraným respondentem a podle poskytnutého návodu provedou jeho základní analýzu, zápočet bude udělen na základě následné odborné rozpravy nad touto analýzou). |
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (02.01.2011)
1. Interdisciplinary view on aging and old age. 2. Social gerontology and its significance. 3. Possibilities for supporting quality of life and health of senior citizens. 4. Selected questions from geronto-pedagogy. |