|
|
|
||
Last update: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
|
|
||
Last update: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
To introduce terms, aims and means of the experience pedagogy to the students. |
|
||
Last update: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
Franc,D., Zounková,D., Martin,A.: Učení zážitkem a hrou, Compruter Press, Brno2007 ? Jirásek,I: Zážitková pedagogika: časopis Gymnasion č.1 2004 ? PŠL: Zlatý fond her I. , Portál, Praha 2002 ? Kasíková,H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál, Praha 1997 ? Valenta,J.: Učit se být, Strom, Praha 2003 II.vydání nebo Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi, AISIS, Kladno 2006 ? Srb,V. a kol. OS Projekt Odyssea: Jak na osobnostní a sociální výchovu, Odyssea, Praha 2007, II. vydání
|
|
||
Last update: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
účast na výuce, seminární práce
|
|
||
Last update: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
Contents of the Course: Concept of the term "experience pedagogy" Aims of "experience pedagogy" as education based on experience; didactic targets Need of active means of education - learning, global education, holistic principle Process of learning, Kolb's cycle of learning, methodology of experience pedagogy (motivation, event, feedback), game - "life as", rules, reflexes personal development, comfort zone, types of intelligence group, cooperation, leadership, role determination of correct choice of means (for whom, for what aim, circumstances, dramaturgy, personality of a tutor, teacher, trainer; burn-out syndrome Sources: education in the country (by adventure, challenge, projects, Outward Bound, etc.) Drama, drama therapy Aesthetic experience, Art therapy
|