|
|
|
||
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (15.04.2021)
|
|
||
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (15.04.2021)
Cíl předmětu:
Cílem předmětu je vybavit studenta takovými znalostmi, dovednostmi a obecnými způsobilostmi, že po jeho absolvováni:
|
|
||
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (15.04.2021)
BRATTON, J., GOLD, J. Human resource management: theory and practice. Palgrave, 2017. DRAPELA, V.J. Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-505-9. LANGMEIER, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada Publisshing, 2006. ISBN 978-80-247-1284-0. NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie. 1. vyd. Praha : Academia, 2004. ISBN 80-200-0689-3. NAKONEČNÝ, M. Lexikon psychologie. 1. vyd. Praha : Vodnář, 1995. ISBN 8085255-74-X. PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie, Praha: Academia, 2013. ISBN 978-80-200-1499-3. VÁGNEROVÁ, M. Základy psychologie. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-0841-9. WORTMAN, C. B., Loftus, E. F. Psychology. McGraw-Hill, 1999. YOUNG, K. Handbook of social psychology. Routledge, 2016. |
|
||
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (15.04.2021)
Požadavky na zápočet a zkoušku:
|
|
||
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (15.04.2021)
Přednášky: 1. Psychologie jako věda - definice, předmět zkoumání, dělení, obory aplikované psychologie 2. Historie psychologie, charakteristika jednotlivých psychologických směrů a jejich představitelé 3. Biologická determinace psychiky, socio-kulturní determinace psychiky 4. Psychické procesy: vnímání, představy a fantazie, sny 5. Psychické procesy - paměť, pozornost, učení a myšlení 6. Emoce - charakteristika, dělení, podrobně: úzkost, strach, agrese, fyziologický korelát emocí, emoce v kontextu psychosomatiky 7. Potřeby - charakteristika, dělení (srovnání různých přístupů), hierarchická teorie potřeb, ego-vztažné potřeby, ego-vztažná frustrace, ego-defenzivní mechanismy 8. Motivace 9. Osobnost - vymezení pojmu, struktura a dynamika osobnosti, diagnostika 10. Temperament - vymezení pojmu, srovnání různých přístupů, charakteristika jednotlivých 11. Temperamentových typů, temperament a senzomotorika, možnosti diagnostiky 12. Inteligence - vymezení pojmu, faktory inteligence, IQ a možnosti jeho diagnostiky, psychodiagnostika 13. Vývojová psychologie - dětství a dospívání, dospělý věk, krize středního věku, vývojová psychologie - období stáří, thanatologie 14. Stres - vymezení pojmu, fyziologické aspekty stresu, abreakce stresu, zdravotní rizika stresu, psychosomatika |
|
||
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (15.04.2021)
Studijní opory:
Moodle2: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=3547 Link na ZOOM online výuku bude zaslán všem do předmětu zapsaných studentům. |