Life-Long Education programsLife-Long Education programs(version: 153)
 
   Login via CAS
Případová supervize (5857)
Basic information
Případová supervize
Variant code (CID): 5857
admission procedure terminated
Orientation: Lifelong learning programme - Interest-oriented
Faculty: Protestant Theological Faculty
Protestant theological faculty [27-ETF]
combined
Czech
Kurz zaměřený na výcvik v případové supervizi ve spolupráci s REMEDIUM Praha o.p.s.
Cílem výcviku je připravit absolventa na výkon případové supervize v kontextu pomáhajících profesí a organizací.

Absolvent umí na základě znalostí a zvnitřněných profesních hodnot
nahlédnout, uchopit a uplatnit v praxi základní supervizní procesy (kontraktování – supervidování – hodnocení)
- srozumitelnost role supervizora/supervidovaného
- stanovení cíle/jasný formální, organizační, odborný, komunikační a etický rámec kontraktu
- srozumitelnost třístranného kontraktu (viz výše)
- srozumitelnost osob a jejich rolí
- znalost metod
- znalost intervencí
- jasné vyjednávání o fázích supervize (jejich nahlížení a vytváření)
- jasné dosahování zaměřenosti na cíl, proces, vztahy
porozumět teorii
- jistota definování teorií
- vysvětlení použitých teorií
- znalost teorií a jejich využití v praxi
- jasné využití jiných psychosociálních teorií a konceptů
porozumět struktuře a systému organizace
- znalost základních principů organizace (poslání, vize, hodnoty)
- přehled o právních formách a normách
- základní znalost organizační struktury organizace
- rozpoznání souvislostí mezi organizací, osobou a rolí
- rozlišení mezi sektory (instituce, organizace)
zacházet se vztahovými procesy
- vnímat souvislosti moci a vlivu
- vnímat rovnost a nerovnost, podporovat rovnost (partnerství v supervizním spojenectví)
- reflektovat vztahovou dynamiku
zacházet se sebou jako s hlavním zdrojem supervizní praxe
- povědomí o tom, jak osoba supervizora působí na vědomí (sebe sama)/ sebereflexe a reflexe
Community, Crisis and Pastoral Work - Diaconia
Evangelická teologie
Termíny přímé výuky výcviku:
1.setkání: 22. až 24. ledna 2019
2.setkání: bude upřesněno po dohodě s účastníky
3.setkání: bude upřesněno
4.setkání: bude upřesněno
5.setkání: bude upřesněno
6.setkání: bude upřesněno
7.setkání: bude upřesněno

Přímá výuka

1.MODUL Základy sebe/řízení a sebe/reflexe (= kontext organizace a řízení) formou třídenního intenzivního skupinového setkání s lektory (tři dny po 8 hodinách, celkem 24 hodin)
Hlavní témata modulu Základy sebe/řízení a sebe/reflexe:
já ve výcviku
já v organizaci
já na cestě rozvoje

2.MODUL Případová supervize(= kontext odbornosti) formou šesti třídenních intenzivních skupinových setkání s lektory (šestkrát 20 hodin, celkem 120 hodin)

Hlavní témata modulu Případová supervize:
Supervize jako nástroj sebereflexe a reflexe
Historie, teorie a dělení supervize včetně funkcí supervize
Supervize mezi ostatními nástroji rozvoje pracovníků (hranice s koučováním, mentorováním, vzděláváním, psychoterapií atp.)
Kontraktování
Provádění supervize: vztah, procesy, cíle
Dokumentování supervize
Hodnocení supervize a v supervizi (rekontrakt, končení)
Supervizní etika: vnímavost, rozhodování, dilemata
Intersubjektivní pojetí supervizního vztahu a pracovní spojenectví
Tvořivé způsoby supervizních intervencí a výuky (stínování supervizorů, užití symbolů a metafor, záměny rolí)
Supervizní modely
Příležitosti a rizika individuální případové supervize a případové supervize ve skupině
Plán osobního a supervizního rozvoje

Kolegiální supervizní skupiny

Účastníci reflektují individuální a skupinové procesy učení v supervizi a osobní rozvoj formou šesti kolegiálních setkání, která se uskutečňují mezi výcvikovými setkáními ve skupině kolem pěti osob a kde se procvičují témata z výcvikových setkání.
(šestkrát po 8 hodinách, celkem 48 hodin)

Supervize supervize s mentorem

V průběhu výcviku procházejí účastníci supervizí supervize s mentorem u třech různých supervizorů/mentorů (celkem 40 hodin, z toho 15 individuálně a 25 ve skupině).
Individuální úkoly zaměřené na osobní a supervizní rozvoj

a) Osobní a supervizní rozvoj zaměřený na sebereflexi a reflexi vztahů, procesů a cílů v oblasti supervize případové (individuální a skupinové) v kontextech řízení (celkem 100 hodin)
Účastníci supervizního výcviku dostávají individuální úkoly a zpracovávají výcvikové portfolio s konzultační podporou výcvikových lektorů. Individuální úkoly se týkají především přijímané supervize případové práce, poskytované supervize individuální a skupinové, která je průběžně supervidovaná - viz část Supervize supervize s mentorem. Další úkoly se týkají osobní reflexe při výkonu profese a supervize, reflexe zkušeností na vzdělávacích akcích (workshopy, semináře, atp.).

b) Osobní a supervizní rozvoj zaměřený na výzkum a na vzdělávání druhých v oblasti supervize a řízení (celkem 60 hodin)
Účastníci supervizního výcviku se individuálně nebo ve skupinách angažují v supervizním výzkumu a v psaní, publikování a prezentování článků a dalších příspěvků v časopisech, médiích, na konferencích. Workshopy a konference též pořádají. Přednášejí na vysokých školách.


14
Přijímací pohovor zjišťující zda student splňuje podmínky:

Vstupní kritéria výcviku
Účast ve výcviku je podložena čtyřstrannou dohodou (pořádající organizace – odborní garanti – lektoři - účastník) uzavřenou před zahájením výcviku.
Minimální věk při vstupu do výcviku: 30 let
VŠ vzdělání humanitního směru - Bc., Mgr. (doložené dokladem o nejvyšším dosaženém vzdělání)

Strukturovaný profesní životopis na max. jednu A4
Motivační dopis (1 strana A4) ve struktuře:
• Představte své silné stránky (na co jsem hrdý/á v oblasti dovedností, znalostí a postojů) na svém pracovním místě;
• Uveďte, v čem se chcete ve své pracovní oblasti rozvíjet?
• Uveďte, jak na svém pracovním místě dosahujete nadhledu?

Odevzdání 3 zpracovaných úkolů:
• vytvořte formální mapu vašeho organizačního zasazení (= „pavouka“) a vyznačte v ní svoji pozici
• popište poslání, vizi a hodnoty své organizace (v případě OSVČ svého pracovního působení)
• popište tři problematické situace, s nimiž se při své práci setkáváte a které podle vašich zkušeností mohou ohrožožovat organizaci či tým nebo Vaše pracovní působení
45 supervizních sezení (supervize přijatá) zachycených v supervizním indexu (z toho min. 15 sezení individuální případové supervize)
absolvování 300 hodin postgraduálního vzdělávání v min. 50hodinových kurzech, výcvicích, aktivitách z oblasti práce s jednotlivcem, skupinou, sebezkušeností apod.
sebehodnocení v oblasti rozvoje (1 strana A4): uveďte, co jste ze svého 300hodinového vzdělávání dozvěděl/a o svém rozvoji, nadhledu, zodpovědnosti a schopnosti spolupracovat
minimálně 5letá zkušenost s přímou prací s klienty, přičemž přímá práce s klienty pokračuje též za doby vstupu do výcviku a trvání výcviku

Schedule details
Statistics for the MEYS
Management and administration (0413)
Course requirements and qualification acquired
other
Certification: Osvědčení o absolvování programu
Účast na výuce a plnění zadaných úkolů - viz informace na webu ohledně plnění povonností
Guarantor and venue
PhDr. Bohumila Baštecká, Ph.D.
Protestant theological faculty
Department of Theological Ethics
ETF UK, Černá 9, 115 55 Praha 1
Dates and duration
2019/2020
January
22.01.2020
6
393 (total number of hours)
Fees and financing
35700 Kč / kurz
750 Kč
Vstupní pohovor, zjišťující příslušnou kvalifikaci 750,- Kč.
osvobozeno
Application
ETF UK Černá 9, P.O.Box 529, 115 55 Praha 1 Nové Město
Mgr. Klára Maturová
maturova@etf.cuni.cz
221 988 210
05.12.2019
Vstupní pohovor zjišťující podmínky kvalifikace - viz vstupní kritéria

Vstupní kritéria výcviku
Účast ve výcviku je podložena čtyřstrannou dohodou (pořádající organizace – odborní garanti – lektoři - účastník) uzavřenou před zahájením výcviku.
Minimální věk při vstupu do výcviku: 30 let
VŠ vzdělání humanitního směru - Bc., Mgr. (doložené dokladem o nejvyšším dosaženém vzdělání)

Strukturovaný profesní životopis na max. jednu A4
Motivační dopis (1 strana A4) ve struktuře:
• Představte své silné stránky (na co jsem hrdý/á v oblasti dovedností, znalostí a postojů) na svém pracovním místě;
• Uveďte, v čem se chcete ve své pracovní oblasti rozvíjet?
• Uveďte, jak na svém pracovním místě dosahujete nadhledu?

Odevzdání 3 zpracovaných úkolů:
• vytvořte formální mapu vašeho organizačního zasazení (= „pavouka“) a vyznačte v ní svoji pozici
• popište poslání, vizi a hodnoty své organizace (v případě OSVČ svého pracovního působení)
• popište tři problematické situace, s nimiž se při své práci setkáváte a které podle vašich zkušeností mohou ohrožožovat organizaci či tým nebo Vaše pracovní působení
45 supervizních sezení (supervize přijatá) zachycených v supervizním indexu (z toho min. 15 sezení individuální případové supervize)
absolvování 300 hodin postgraduálního vzdělávání v min. 50hodinových kurzech, výcvicích, aktivitách z oblasti práce s jednotlivcem, skupinou, sebezkušeností apod.
sebehodnocení v oblasti rozvoje (1 strana A4): uveďte, co jste ze svého 300hodinového vzdělávání dozvěděl/a o svém rozvoji, nadhledu, zodpovědnosti a schopnosti spolupracovat
minimálně 5letá zkušenost s přímou prací s klienty, přičemž přímá práce s klienty pokračuje též za doby vstupu do výcviku a trvání výcviku
Further information
https://web.etf.cuni.cz/ETFN-766.html
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html