Případová supervize (5857)
Basic information | |
Případová supervize | |
Variant code (CID): | 5857 |
admission procedure terminated | |
Orientation: | Lifelong learning programme - Interest-oriented |
Faculty: | Protestant Theological Faculty |
Protestant theological faculty [27-ETF] | |
combined | |
Czech | |
Kurz zaměřený na výcvik v případové supervizi ve spolupráci s REMEDIUM Praha o.p.s. | |
Cílem výcviku je připravit absolventa na výkon případové supervize v kontextu pomáhajících profesí a organizací. Absolvent umí na základě znalostí a zvnitřněných profesních hodnot nahlédnout, uchopit a uplatnit v praxi základní supervizní procesy (kontraktování – supervidování – hodnocení) - srozumitelnost role supervizora/supervidovaného - stanovení cíle/jasný formální, organizační, odborný, komunikační a etický rámec kontraktu - srozumitelnost třístranného kontraktu (viz výše) - srozumitelnost osob a jejich rolí - znalost metod - znalost intervencí - jasné vyjednávání o fázích supervize (jejich nahlížení a vytváření) - jasné dosahování zaměřenosti na cíl, proces, vztahy porozumět teorii - jistota definování teorií - vysvětlení použitých teorií - znalost teorií a jejich využití v praxi - jasné využití jiných psychosociálních teorií a konceptů porozumět struktuře a systému organizace - znalost základních principů organizace (poslání, vize, hodnoty) - přehled o právních formách a normách - základní znalost organizační struktury organizace - rozpoznání souvislostí mezi organizací, osobou a rolí - rozlišení mezi sektory (instituce, organizace) zacházet se vztahovými procesy - vnímat souvislosti moci a vlivu - vnímat rovnost a nerovnost, podporovat rovnost (partnerství v supervizním spojenectví) - reflektovat vztahovou dynamiku zacházet se sebou jako s hlavním zdrojem supervizní praxe - povědomí o tom, jak osoba supervizora působí na vědomí (sebe sama)/ sebereflexe a reflexe |
|
Community, Crisis and Pastoral Work - Diaconia | |
Evangelická teologie | |
Termíny přímé výuky výcviku: 1.setkání: 22. až 24. ledna 2019 2.setkání: bude upřesněno po dohodě s účastníky 3.setkání: bude upřesněno 4.setkání: bude upřesněno 5.setkání: bude upřesněno 6.setkání: bude upřesněno 7.setkání: bude upřesněno Přímá výuka 1.MODUL Základy sebe/řízení a sebe/reflexe (= kontext organizace a řízení) formou třídenního intenzivního skupinového setkání s lektory (tři dny po 8 hodinách, celkem 24 hodin) Hlavní témata modulu Základy sebe/řízení a sebe/reflexe: já ve výcviku já v organizaci já na cestě rozvoje 2.MODUL Případová supervize(= kontext odbornosti) formou šesti třídenních intenzivních skupinových setkání s lektory (šestkrát 20 hodin, celkem 120 hodin) Hlavní témata modulu Případová supervize: Supervize jako nástroj sebereflexe a reflexe Historie, teorie a dělení supervize včetně funkcí supervize Supervize mezi ostatními nástroji rozvoje pracovníků (hranice s koučováním, mentorováním, vzděláváním, psychoterapií atp.) Kontraktování Provádění supervize: vztah, procesy, cíle Dokumentování supervize Hodnocení supervize a v supervizi (rekontrakt, končení) Supervizní etika: vnímavost, rozhodování, dilemata Intersubjektivní pojetí supervizního vztahu a pracovní spojenectví Tvořivé způsoby supervizních intervencí a výuky (stínování supervizorů, užití symbolů a metafor, záměny rolí) Supervizní modely Příležitosti a rizika individuální případové supervize a případové supervize ve skupině Plán osobního a supervizního rozvoje Kolegiální supervizní skupiny Účastníci reflektují individuální a skupinové procesy učení v supervizi a osobní rozvoj formou šesti kolegiálních setkání, která se uskutečňují mezi výcvikovými setkáními ve skupině kolem pěti osob a kde se procvičují témata z výcvikových setkání. (šestkrát po 8 hodinách, celkem 48 hodin) Supervize supervize s mentorem V průběhu výcviku procházejí účastníci supervizí supervize s mentorem u třech různých supervizorů/mentorů (celkem 40 hodin, z toho 15 individuálně a 25 ve skupině). Individuální úkoly zaměřené na osobní a supervizní rozvoj a) Osobní a supervizní rozvoj zaměřený na sebereflexi a reflexi vztahů, procesů a cílů v oblasti supervize případové (individuální a skupinové) v kontextech řízení (celkem 100 hodin) Účastníci supervizního výcviku dostávají individuální úkoly a zpracovávají výcvikové portfolio s konzultační podporou výcvikových lektorů. Individuální úkoly se týkají především přijímané supervize případové práce, poskytované supervize individuální a skupinové, která je průběžně supervidovaná - viz část Supervize supervize s mentorem. Další úkoly se týkají osobní reflexe při výkonu profese a supervize, reflexe zkušeností na vzdělávacích akcích (workshopy, semináře, atp.). b) Osobní a supervizní rozvoj zaměřený na výzkum a na vzdělávání druhých v oblasti supervize a řízení (celkem 60 hodin) Účastníci supervizního výcviku se individuálně nebo ve skupinách angažují v supervizním výzkumu a v psaní, publikování a prezentování článků a dalších příspěvků v časopisech, médiích, na konferencích. Workshopy a konference též pořádají. Přednášejí na vysokých školách. |
|
14 | |
Přijímací pohovor zjišťující zda student splňuje podmínky: Vstupní kritéria výcviku Účast ve výcviku je podložena čtyřstrannou dohodou (pořádající organizace – odborní garanti – lektoři - účastník) uzavřenou před zahájením výcviku. Minimální věk při vstupu do výcviku: 30 let VŠ vzdělání humanitního směru - Bc., Mgr. (doložené dokladem o nejvyšším dosaženém vzdělání) Strukturovaný profesní životopis na max. jednu A4 Motivační dopis (1 strana A4) ve struktuře: • Představte své silné stránky (na co jsem hrdý/á v oblasti dovedností, znalostí a postojů) na svém pracovním místě; • Uveďte, v čem se chcete ve své pracovní oblasti rozvíjet? • Uveďte, jak na svém pracovním místě dosahujete nadhledu? Odevzdání 3 zpracovaných úkolů: • vytvořte formální mapu vašeho organizačního zasazení (= „pavouka“) a vyznačte v ní svoji pozici • popište poslání, vizi a hodnoty své organizace (v případě OSVČ svého pracovního působení) • popište tři problematické situace, s nimiž se při své práci setkáváte a které podle vašich zkušeností mohou ohrožožovat organizaci či tým nebo Vaše pracovní působení 45 supervizních sezení (supervize přijatá) zachycených v supervizním indexu (z toho min. 15 sezení individuální případové supervize) absolvování 300 hodin postgraduálního vzdělávání v min. 50hodinových kurzech, výcvicích, aktivitách z oblasti práce s jednotlivcem, skupinou, sebezkušeností apod. sebehodnocení v oblasti rozvoje (1 strana A4): uveďte, co jste ze svého 300hodinového vzdělávání dozvěděl/a o svém rozvoji, nadhledu, zodpovědnosti a schopnosti spolupracovat minimálně 5letá zkušenost s přímou prací s klienty, přičemž přímá práce s klienty pokračuje též za doby vstupu do výcviku a trvání výcviku |
|
Schedule details | |
Statistics for the MEYS | |
Management and administration (0413) | |
Course requirements and qualification acquired | |
other | |
Certification: | Osvědčení o absolvování programu |
Účast na výuce a plnění zadaných úkolů - viz informace na webu ohledně plnění povonností | |
Guarantor and venue | |
PhDr. Bohumila Baštecká, Ph.D. | |
Protestant theological faculty | |
Department of Theological Ethics | |
ETF UK, Černá 9, 115 55 Praha 1 | |
Dates and duration | |
2019/2020 | |
January | |
22.01.2020 | |
6 | |
393 (total number of hours) | |
Fees and financing | |
35700 Kč / kurz | |
750 Kč | |
Vstupní pohovor, zjišťující příslušnou kvalifikaci 750,- Kč. | |
osvobozeno | |
Application | |
ETF UK Černá 9, P.O.Box 529, 115 55 Praha 1 Nové Město | |
Mgr. Klára Maturová | |
maturova@etf.cuni.cz | |
221 988 210 | |
05.12.2019 | |
Vstupní pohovor zjišťující podmínky kvalifikace - viz vstupní kritéria Vstupní kritéria výcviku Účast ve výcviku je podložena čtyřstrannou dohodou (pořádající organizace – odborní garanti – lektoři - účastník) uzavřenou před zahájením výcviku. Minimální věk při vstupu do výcviku: 30 let VŠ vzdělání humanitního směru - Bc., Mgr. (doložené dokladem o nejvyšším dosaženém vzdělání) Strukturovaný profesní životopis na max. jednu A4 Motivační dopis (1 strana A4) ve struktuře: • Představte své silné stránky (na co jsem hrdý/á v oblasti dovedností, znalostí a postojů) na svém pracovním místě; • Uveďte, v čem se chcete ve své pracovní oblasti rozvíjet? • Uveďte, jak na svém pracovním místě dosahujete nadhledu? Odevzdání 3 zpracovaných úkolů: • vytvořte formální mapu vašeho organizačního zasazení (= „pavouka“) a vyznačte v ní svoji pozici • popište poslání, vizi a hodnoty své organizace (v případě OSVČ svého pracovního působení) • popište tři problematické situace, s nimiž se při své práci setkáváte a které podle vašich zkušeností mohou ohrožožovat organizaci či tým nebo Vaše pracovní působení 45 supervizních sezení (supervize přijatá) zachycených v supervizním indexu (z toho min. 15 sezení individuální případové supervize) absolvování 300 hodin postgraduálního vzdělávání v min. 50hodinových kurzech, výcvicích, aktivitách z oblasti práce s jednotlivcem, skupinou, sebezkušeností apod. sebehodnocení v oblasti rozvoje (1 strana A4): uveďte, co jste ze svého 300hodinového vzdělávání dozvěděl/a o svém rozvoji, nadhledu, zodpovědnosti a schopnosti spolupracovat minimálně 5letá zkušenost s přímou prací s klienty, přičemž přímá práce s klienty pokračuje též za doby vstupu do výcviku a trvání výcviku |
|
Further information | |
https://web.etf.cuni.cz/ETFN-766.html |