Využití nástrojů ICT k rozvoji didaktických dovedností učitele v porozumění a prezentaci audiovizuálních materiálů (482)
Basic information
Využití nástrojů ICT k rozvoji didaktických dovedností učitele v porozumění a prezentaci audiovizuálních materiálů
Variant code (CID): 5727
admission procedure terminated
Orientation: Lifelong learning programme - Interest-oriented
Faculty: Faculty of Education
Katedra francouzského jazyka a literatury [41-KFJL]
full-time
Czech
Kurz je zaměřen na dovednost učitele usnadnit porozumění audiovizuálnímu materiálu (video) pomocí nástrojů ICT, konkrétně tzv. otitulkováním. Obsah kurzu se skládá ze tří částí: 1) hledání vhodných materiálů (zdroje učitele, internet jako nástroj, otázka výběru kvalitních didaktických materiálů s potenciálem k facilitaci procesu učení (se), 2) jejich dokonalému porozuměni (techniky překladu, adaptace, didaktického zpřístupňování atd.) a 3) technické zvládnutí otevřených/bezplatných programů a aplikací na tvorbu titulků (např. program Aegisub).

Souběžnou aktivitou je zpřístupňování francouzských didaktických videí pro učitele/studenty učitelství, kteří francouzsky neumí. Vycházíme z faktu, že frankofonní didaktika a pedagogika jsou ve svém přístupu ke škole a výuce v porovnání s materiály anglofonními či germanofonními specifické, neotřelé a hodnotné pro svou komplementaritu a úzké sepjetí s humanistickým přístupem ke vzdělávání, demokracií či rozvojem občanské společnosti.
556-2018-1-173
MSMT
Využití nástrojů ICT k rozvoji didaktických dovedností učitele
1. setkání (3 hodiny) – úvod, cíle, struktura, evaluace kurzu; představení ICT nástrojů a zdrojů pro tvorbu; sdílení zkušeností s ICT ve vztahu k výuce jazyků; první fáze tvorby – úvod do programu.
2. setkání (3 hodiny) – práce s audiovizuálním materiálem – překlad a titulkování I.
3. setkání (3 hodiny) – práce s audiovizuálním materiálem – překlad a titulkování II.
4. setkání (3 hodiny) – práce s audiovizuálním materiálem – překlad a titulkování III.
5. setkání (3 hodiny) – možnosti prezentace a sdílení vytvořených materiálů, možnosti webu 2.0 a mobilního internetu pro rozvoj předchozích dovedností.
6. setkání (3 hodiny) - prezentace výstupů účastníků kurzu, sdílení zkušeností; evaluace kurzu.


Výstupem kurzu bude digitální portfolio otitulkovaných videí 1) určených pro výuku a 2) s didaktickým potenciálem pro další vzdělávání pedagogů, kteří neznají francouzštinu.

15
učitelé francouzštiny jako cizího jazyka či jazyka odborného

Schedule details
Statistics for the MEYS
Teacher training without subject specialisation (0113)
Course requirements and qualification acquired
other
Certification: Osvědčení o absolvování programu
bez kreditů
Guarantor and venue
Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury
Katedra francouzského jazyka a literatury
Dates and duration
2019/2020
winter semester, October
Short-time
18 (total number of hours)
Fees and financing
4000 Kč / kurz
Application
Magdalény Rettigové 4, Praha 1
Katedra francouzského jazyka a literatury
Kateřina Esserová, DiS.
katerina.esserova@pedf.cuni.cz
221900102
31.08.2019