Rozvoj jazykových a didaktických dovedností pomocí aktuálních audiovizuálních dokumentů (481)
Basic information | |
Rozvoj jazykových a didaktických dovedností pomocí aktuálních audiovizuálních dokumentů | |
Variant code (CID): | 5726 |
admission procedure terminated | |
Orientation: | Lifelong learning programme - Interest-oriented |
Faculty: | Faculty of Education |
Katedra francouzského jazyka a literatury [41-KFJL] | |
full-time | |
Czech | |
Kurz je založen na práci s jazykově-didaktickými materiály na francouzských webech (http://apprendre.tv5monde.com/, https://savoirs.rfi.fr/ - oba vytvářené francouzskými státními institucemi jazykové přípravy CAVILAM, CLA, CIEP a další) a zároveň na úsilí osvojit si techniku tvorby didaktických materiálů tohoto typu. Účastníci kurzu si tak rozvíjejí řečové dovednosti, porozumění aktuálnímu frankofonnímu světu (materiály na webech jsou adaptovanými reportážemi z posledních měsíců či týdnů), ke kterému nemá často přístup ani rodilý mluvčí žijící mimo danou frankofonní zemi, a své didaktické dovednosti ve spojení i ITC. V tom se kurz liší od běžného jazykového semináře, který pasivně využívá výše uvedené stránky, případně jimi doplňuje samostudium. Vedení kurzu se zaměřuje na využití potenciálu skupiny při sdílení zkušeností a dovedností, ve vzájemném obohacování i poskytování zpětné vazby. Kurz obsahuje silnou komponentu „tvořivé dílny“ se zachováním prostoru pro individuální rozvoj jazykových dovedností a znalostí. | |
556-2018-1-173 | |
MSMT | |
Rozvoj jazykových a didaktických dovedností pomocí audiovizuálních dokumentů | |
1. setkání (3 hodiny) – Úvod, cíle, struktura, způsob evaluace kurzu; Představení internetových stránek http://apprendre.tv5monde.com/, https://savoirs.rfi.fr/; Typologie internetových aktivit, jejich plusy a mínusy pro výuku (reflexe, debata) 2. setkání (3 hodiny) – práce s didaktickými dokumenty z výše uvedených zdrojů na témata Kultura, Ekonomie, Životní prostředí 3. setkání (3 hodiny) – práce s didaktickými dokumenty z výše uvedených zdrojů na témata Frankofonie, Historie, Volný čas a sport 4. setkání (3 hodiny) – práce s didaktickými dokumenty z výše uvedených zdrojů na témata Zdraví, Věda, Společnost 5. setkání (3 hodiny) – práce s didaktickými dokumenty z výše uvedených zdrojů na Průřezová témata a techniky (kvíz, soutěž, hra) 6. setkání (3 hodiny): Prezentace výstupů účastníků kurzu, sdílení zkušeností; Evaluace kurzu; Komplementární zdroje pro tvorbu (DailyMotion, YouTube, France Télévisions, RFI, TV5MONDE atd.) |
|
20 | |
pedagogičtí pracovníci zaměření na výuku francouzštiny, případně frankofonní pedagogové | |
Schedule details | |
Statistics for the MEYS | |
Teacher training without subject specialisation (0113) | |
Course requirements and qualification acquired | |
other | |
Certification: | Osvědčení o absolvování programu |
bez kreditů | |
Guarantor and venue | |
Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. | |
Katedra francouzského jazyka a literatury | |
Katedra francouzského jazyka a literatury | |
Dates and duration | |
2019/2020 | |
winter semester, October | |
Short-time | |
18 (total number of hours) | |
Fees and financing | |
4000 Kč / kurz | |
Application | |
Magdalény Rettigové 4, Praha 1 | |
Katedra francouzského jazyka a literatury | |
Kateřina Esserová, DiS. | |
katerina.esserova@pedf.cuni.cz | |
221900102 | |
31.08.2019 | |