Management školy – motivace a rozvoj pracovníků ve školství (5429)
Basic information | |
Management školy – motivace a rozvoj pracovníků ve školství | |
Variant code (CID): | 5429 |
admission procedure terminated | |
Orientation: | Lifelong learning programme - Interest-oriented |
Faculty: | Faculty of Education |
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání [41-KAMV] | |
full-time | |
Czech | |
Vzdělávací program je zaměřený na aktuální teoretické a praktické otázky související s řízením škol a školských zařízení v oblasti motivace a rozvoje pracovníků školy a metodologie identifikace, rozvoje a udržování talentovaných zaměstnanců. Vzdělávací program je orientovaný na problematiku motivace a rozvoje pracovníků školy s cílem získat a udržet nejlepší pracovníky a zaměstnance s využitím vhodných metod odměňování, oceňování a dalšího rozvoje a odlišit se tak od dalších škol. Uplatňování programů efektivního řízení zaměstnanců a popřípadě programů talent managementu pro podporu nadaných pracovníků umožňuje najít vhodné cesty ke zvýšení efektivity výuky, spokojenosti studentů i vedení školy a vytvářet tak prostředí prospěšné pro všechny zúčastněné. Řízení zaměstnanců je nedílnou součástí kvalitního managementu školy. Vzdělávací program vychází z obecné teorie řízení lidských zdrojů, uvádí význam řízení nadaných a talentovaných pracovníků v prostředí školy, zahrnuje základní rozbor a analýzy současných přístupů, které jsou podkladem pro plánování rozvoje všech pracovníků. Pozornost je věnována jednotlivým metodám identifikace, rozvoje a udržení zaměstnanců v praxi a dále též k porozumění kultury organizace a nastavení systematického procesu PR školy v souvislostech rozvoje zaměstnanců. |
|
MSMT-6714/2018-1-381 | |
MŠMT | |
11914/2017-1 | |
Management školy – motivace a rozvoj pracovníků ve školství | |
1. Podstata talent managementu, role dalšího vzdělávání pro zaměstnance škol a vzdělávacích organizací (2 hod.): Řízení lidských zdrojů, vývoj a současné trendy; Podstata a význam talent managementu, talent, nadání, jejich modely; Rozvoj zaměstnanců ve školství v kontextu sociální psychologie; Podpora tvořivosti a mimoškolních aktivit, význam a užití pro management školy. 2. Metody rozvoje zaměstnanců škol (2 hod.): Metody identifikace silných stránek zaměstnance; Metody rozvoje zaměstnanců: . na pracovišti (vzájemné hospitace, sdílení poznatků, mentoring, koučování) . mimo pracoviště (přednáška, seminář, případová studie, simulace, manažérské hry, e-learning, angažovanost v komunitě) Metody udržování zaměstnanců; Efektivity jednotlivých metod, rozsáhlý průzkum efektivity metod a jeho výsledky. 3. Aplikace vhodných modelů rozvoje zaměstnanců (2 hod.): Nástroje pro implementaci řízení rozvoje zaměstnanců ve školství, kritický pohled; Nastavení odměňování a oceňování; Tvorba public relations procesů; Budování kultury organizace (školy, vzdělávací organizace); Role řídích pracovníků v efektivním procesu rozvoje zaměstnanců. |
|
25 | |
Cílová skupina: Pedagogičtí pracovníci - ředitelé škol a školských zařízení a jejich zástupci. |
|
Schedule details | |
Statistics for the MEYS | |
Teacher training without subject specialisation (0113) | |
Course requirements and qualification acquired | |
other | |
Certification: | Osvědčení o absolvování programu |
Guarantor and venue | |
doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D. | |
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | |
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | |
PedF UK, Praha | |
Dates and duration | |
2019/2020 | |
winter semester | |
Short-time | |
6 (total number of hours) | |
Fees and financing | |
1000 Kč / kurz | |
osvobozeno | |
Application | |
elektronicky - viz přihláška na http://kamv.cz/ u příslušného kurzu | |
Mgr. Danuše Dvořáková | |
danuse.dvorakova@pedf.cuni.cz | |
773 246 766 | |
30.09.2019 | |
Dle vyhlášených termínů - http://kamv.cz/ | |
Further information | |
http://kamv.cz/ |