Life-Long Education programsLife-Long Education programs(version: 153)
 
   Login via CAS
Management školy – motivace a rozvoj pracovníků ve školství (5429)
Basic information
Management školy – motivace a rozvoj pracovníků ve školství
Variant code (CID): 5429
admission procedure terminated
Orientation: Lifelong learning programme - Interest-oriented
Faculty: Faculty of Education
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání [41-KAMV]
full-time
Czech
Vzdělávací program je zaměřený na aktuální teoretické a praktické otázky související s řízením škol a školských zařízení v oblasti motivace a rozvoje pracovníků školy a metodologie identifikace, rozvoje a udržování talentovaných zaměstnanců.
Vzdělávací program je orientovaný na problematiku motivace a rozvoje pracovníků školy s cílem získat a udržet nejlepší pracovníky a zaměstnance s využitím vhodných metod odměňování, oceňování a dalšího rozvoje a odlišit se tak od dalších škol. Uplatňování programů efektivního řízení zaměstnanců a popřípadě programů talent managementu pro podporu nadaných pracovníků umožňuje najít vhodné cesty ke zvýšení efektivity výuky, spokojenosti studentů i vedení školy a vytvářet tak prostředí prospěšné pro všechny zúčastněné. Řízení zaměstnanců je nedílnou součástí kvalitního managementu školy.
Vzdělávací program vychází z obecné teorie řízení lidských zdrojů, uvádí význam řízení nadaných a talentovaných pracovníků v prostředí školy, zahrnuje základní rozbor a analýzy současných přístupů, které jsou podkladem pro plánování rozvoje všech pracovníků. Pozornost je věnována jednotlivým metodám identifikace, rozvoje a udržení zaměstnanců v praxi a dále též k porozumění kultury organizace a nastavení systematického procesu PR školy v souvislostech rozvoje zaměstnanců.
MSMT-6714/2018-1-381
MŠMT
11914/2017-1
Management školy – motivace a rozvoj pracovníků ve školství
1. Podstata talent managementu, role dalšího vzdělávání pro zaměstnance škol a vzdělávacích organizací (2 hod.): Řízení lidských zdrojů, vývoj a současné trendy; Podstata a význam talent managementu, talent, nadání, jejich modely; Rozvoj zaměstnanců ve školství v kontextu sociální psychologie; Podpora tvořivosti a mimoškolních aktivit, význam a užití pro management školy.
2. Metody rozvoje zaměstnanců škol (2 hod.): Metody identifikace silných stránek zaměstnance; Metody rozvoje zaměstnanců:
. na pracovišti (vzájemné hospitace, sdílení poznatků, mentoring, koučování)
. mimo pracoviště (přednáška, seminář, případová studie, simulace, manažérské hry, e-learning, angažovanost v komunitě)
Metody udržování zaměstnanců; Efektivity jednotlivých metod, rozsáhlý průzkum efektivity metod a jeho výsledky.
3. Aplikace vhodných modelů rozvoje zaměstnanců (2 hod.): Nástroje pro implementaci řízení rozvoje zaměstnanců ve školství, kritický pohled; Nastavení odměňování a oceňování; Tvorba public relations procesů; Budování kultury organizace (školy, vzdělávací organizace); Role řídích pracovníků v efektivním procesu rozvoje zaměstnanců.
25
Cílová skupina:
Pedagogičtí pracovníci - ředitelé škol a školských zařízení a jejich zástupci.

Schedule details
Statistics for the MEYS
Teacher training without subject specialisation (0113)
Course requirements and qualification acquired
other
Certification: Osvědčení o absolvování programu
Guarantor and venue
doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D.
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
PedF UK, Praha
Dates and duration
2019/2020
winter semester
Short-time
6 (total number of hours)
Fees and financing
1000 Kč / kurz
osvobozeno
Application
elektronicky - viz přihláška na http://kamv.cz/ u příslušného kurzu
Mgr. Danuše Dvořáková
danuse.dvorakova@pedf.cuni.cz
773 246 766
30.09.2019
Dle vyhlášených termínů - http://kamv.cz/
Further information
http://kamv.cz/
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html