3D visualization (D10035)
Basic information | |
3D visualization | |
Variant code (CID): | 11403 |
admission procedure in progress | |
![]() |
|
Orientation: | Lifelong learning programme - Interest-oriented |
Faculty: | Faculty of Science |
Futher Education Centre [31-643] | |
full-time | |
Czech | |
Kurz bude realizován jako jednodenní prezenční seminář. Kurz bude rozdělen na dva bloky – dopolední a odpolední. Každý blok bude trvat 4 hodiny. V rámci semináře se učitelé seznámí s vybranými moderními technologiemi a s jejich využitím v praktické výuce chemie. |
|
3D visualization | |
Kurz bude realizován formou jednodenního prezenčního semináře rozděleného na dopolední a odpolední blok. Mezi uvedené technologie, s jejichž technickými a didaktickými možnostmi budou učitelé v rámci kurzu seznámeni, patří zejména prostředky moderní vizualizace molekul, jevů a dějů a prostředky interaktivní výuky, tedy stereoskopická projekce, virtuální realita, tzv. chytrá zařízení (tedy tablety a smartphony) a školní měřicí systémy v kooperaci s těmito zařízeními. Probírány budou také možnosti využití uvedených zařízení při prezenční i on-line výuce. Uvedené technologie a jejich prostředky, s využitím adekvátního softwaru, mohou usnadnit učiteli práci při přípravě, motivovat žáky pro výuku a zejména usnadnit pochopení složitých úseků učiva (např. vizualizovat 3D podobu chemických molekul jednodušších i složitějších biomolekul, čímž učitelé mohou docílit konkretizace učiva). V dopoledním bloku přednášející učitelům představí principy práce s chytrými zařízeními a s principy adekvátního didaktického využití chytrých zařízení ve výuce chemie a dále s výhodami, ale také limity využívání chytrých zařízení ve školní praxi. V další části dopolední části programu budou účastníci seznámeni s dostupným vybraným softwarem a s principy jeho využívání ve výuce chemie, zejména se jedná o software zaměřený na tvorbu a prohlížení molekul a na software zaměřený na práci s daty. Učitelé si prezentovanou práci se softwarem a vyložené postupy sami prakticky vyzkouší a naučí se s aplikacemi pracovat. Odpolední část programu bude zaměřena na využití moderních metod trojrozměrného zobrazování a interakce s nakreslenými molekulami s využitím stereoskopické projekce a virtuální reality. Účastníci budou seznámeni s technickými předpoklady pro využití uvedených technologií a praktickými příklady pro využití technologií ve výuce chemie. Účastníci si práci s vybraným softwarem i hardwarem vyzkouší prakticky. Na závěr budou učitelé seznámeni se vzdělávacími weby katedry učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty UK – www.studiumchemie.cz, www.studiumbiochemie.cz, www.chemickeprvky.cz a s obsahem vhodným pro výuku chemie s uvedenými technologiemi. |
|
Seminář je určen pro učitele chemie základních i středních škol z celé České republiky. Kurz není limitován počtem účastníků. | |
Schedule details | |
Statistics for the MEYS | |
Chemistry (0531) | |
Course requirements and qualification acquired | |
other | |
Certification: | Osvědčení o absolvování programu |
0 | |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Guarantor and venue | |
doc. RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D. | |
Department of Chemistry Education | |
Department of Chemistry Education | |
Přírodovědecká fakulta UK, Albertov 6, Praha 2 | |
Dates and duration | |
2024/2025 | |
winter and summer semester | |
17.01.2025 | |
Short-time | |
8 (total number of hours) | |
Fees and financing | |
1800 Kč / course | |
Application | |
KUDCHE | |
RNDr. Simona Petrželová, Ph.D. | |
simona.petrzelova@natur.cuni.cz | |
221951343 | |
01.01.2025 | |
![]() |