Mathesso: Desková hra jako diagnostický nástroj
Thesis title in Czech: | Mathesso: Desková hra jako diagnostický nástroj |
---|---|
Thesis title in English: | Mathesso: Board game as a diagnostic tool |
Key words: | Desková hra|Mathesso|Psychologická diagnostika|Kognitivní funkce |
English key words: | Board Game|Mathesso|Psychological assessment|Cognitive functions |
Academic year of topic announcement: | 2022/2023 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | Mgr. et Mgr. Filip Děchtěrenko, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 19.05.2023 |
Date of assignment: | 19.05.2023 |
Administrator's approval: | approved |
Confirmed by Study dept. on: | 19.05.2023 |
Date and time of defence: | 01.09.2023 00:00 |
Date of electronic submission: | 27.07.2023 |
Date of proceeded defence: | 01.09.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Julie Pikola |
Guidelines |
Cílem práce je zkoumat možnost využití deskové hry Mathesso jako nástroje v psychodiagnostice. Obsahem literárně přehledové části bude popis psychických funkcí, jejichž úroveň chci ve výzkumné části pomocí hry sledovat. Konkrétně se jedná o exekutivní funkce, myšlení a inteligenci, paměť a matematické dovednosti. Dále problematika testové diagnostiky a v čem by využití deskové hry mohlo tomuto oboru pomoci.
Cílem výzkumu je zjistit, zda by upravená verze hry Mathesso mohla sloužit jako screeningový nástroj v psychodiagnostice. Respondentům bude hra předložena v elektronické podobě, po odehrání administruji Test cesty, Test uvažování a úsudku a WMS IIIa. Očekávaný přínos výsledků výzkumu do psychologické teorie a praxe spočívá v možném vytvoření nového diagnostického nástroje. Vyplňování testových metod totiž může být náročné pro některé specifické populace, což vytváří potřebu hledat jiné způsoby. Deskové hry by v tomto ohledu mohly posloužit jako efektivní alternativa. |
References |
Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2008). Kognitivní psychologie.
Harvey, P. D. (2012). Clinical applications of neuropsychological assessment. Dialogues in Clinical Neuroscience, 14(1), 91–99.https://doi.org/10.31887/dcns.2012.14.1/pharvey Kruyen, P. M., Emons, W. H. M., & Sijtsma, K. (2013). On the Shortcomings of Shortened Tests: A Literature Review. International Journal of Testing, 13(3), 223–248.https://doi.org/10.1080/15305058.2012.703734 Noda, S., Shirotsuki, K., & Nakao, M. (2019). The effectiveness of intervention with board games: a systematic review. Biopsychosocial Medicine, 13(1).https://doi.org/10.1186/s13030-019-0164-1 Song, S., & Su, M. (2022). The Intelligence Quotient-math achievement link: evidence from behavioral and biological research. Current Opinion in Behavioral Sciences, 46, 101160.https://doi.org/10.1016/j.cobeha.2022.101160 |