Hodnocení ve školní družině
Thesis title in Czech: | Hodnocení ve školní družině |
---|---|
Thesis title in English: | Assessment in the after-school club |
Key words: | Školní družina|hodnocení|sebehodnocení|vychovatelka |
English key words: | After-school club|assessment|selfassessment|educator |
Academic year of topic announcement: | 2022/2023 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 20.04.2023 |
Date of assignment: | 21.04.2023 |
Administrator's approval: | approved |
Confirmed by Study dept. on: | 16.05.2023 |
Date and time of defence: | 22.01.2024 10:00 |
Date of electronic submission: | 15.12.2023 |
Date of proceeded defence: | 22.01.2024 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce se zabývá hodnocením dětí, které provádějí vychovatelky ve školní družině. Cílem této diplomové práce je zmapovat způsoby, jakými vychovatelky hodnotí ve školní družině děti. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část zahrnuje vymezení, cíle, poslání a činnosti školní družiny včetně role vychovatelky. Jedna z kapitol je také věnována hodnocení, vymezení, funkci, vlivům na děti a jeho formám a metodám. Empirická část pak obsahuje kvalitativní výzkum, jehož primárním cílem je zjistit a popsat, jakým způsobem hodnotí vychovatelky děti ve školní družině. Jsou zde interpretovány výsledky výzkumného šetření, které je uskutečněno metodou pozorování. Vychovatelky jsou sledovány během procesu hodnocení dětí, aby byly získány nejpodrobnější data o tom, jakým způsobem hodnotí děti. Další využitou metodou je polostrukturovaný rozhovor s vychovatelkami zaměřený na analýzu procesu jejich hodnocení dětí ve školní družině. Výsledky mohou přispět k většímu porozumění důležitosti hodnocení dětí vychovatelkami. |
References |
Bendl, S. (2015). Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Grada. Dařílek, P., & Kusák, P. (1998). Pedagogická psychologie. Vydavatelství Univerzity Palackého. Hájek, B., & Pávková, J. (2011). Školní družina (3., aktualiz. vyd). Portál. Helus, Z. (2001). Úvod do sociální psychologie: (aktualizovaná témata pro studující učitelství). Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Kolář, Z., & Šikulová, R. (2009). Hodnocení žáků (2., dopl. vyd). Grada. Košťálová, H., Miková, Š., & Stang, J. (2012). Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení (Vyd. 2). Portál. Kratochvílová, J. (2011). Systém hodnocení a sebehodnocení žáků: zkušenosti z České republiky i Evropských škol. MSD. Shánilová, I. (2010). Hodnocení žáků základní školy. Orbis Scholae, 4(1), 41-53. https://karolinum.cz/data/clanek/5323/OS_4_1_0041.pdf Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Portál. Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Portál. Vališová, A., & Kasíková, H. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozš. a aktualiz. vyd). Grada. Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. Grada |