Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Hodnocení ve školní družině
Thesis title in Czech: Hodnocení ve školní družině
Thesis title in English: Assessment in the after-school club
Key words: Školní družina|hodnocení|sebehodnocení|vychovatelka
English key words: After-school club|assessment|selfassessment|educator
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 20.04.2023
Date of assignment: 21.04.2023
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 16.05.2023
Date and time of defence: 22.01.2024 10:00
Date of electronic submission:15.12.2023
Date of proceeded defence: 22.01.2024
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se zabývá hodnocením dětí, které provádějí vychovatelky ve školní družině. Cílem této diplomové práce je zmapovat způsoby, jakými vychovatelky hodnotí ve školní družině děti. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část zahrnuje vymezení, cíle, poslání a činnosti školní družiny včetně role vychovatelky. Jedna z kapitol je také věnována hodnocení, vymezení, funkci, vlivům na děti a jeho formám a metodám. Empirická část pak obsahuje kvalitativní výzkum, jehož primárním cílem je zjistit a popsat, jakým způsobem hodnotí vychovatelky děti ve školní družině. Jsou zde interpretovány výsledky výzkumného šetření, které je uskutečněno metodou pozorování. Vychovatelky jsou sledovány během procesu hodnocení dětí, aby byly získány nejpodrobnější data o tom, jakým způsobem hodnotí děti. Další využitou metodou je polostrukturovaný rozhovor s vychovatelkami zaměřený na analýzu procesu jejich hodnocení dětí ve školní družině. Výsledky mohou přispět k většímu porozumění důležitosti hodnocení dětí vychovatelkami.
References
Bendl, S. (2015). Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Grada.
Dařílek, P., & Kusák, P. (1998). Pedagogická psychologie. Vydavatelství Univerzity Palackého.
Hájek, B., & Pávková, J. (2011). Školní družina (3., aktualiz. vyd). Portál.
Helus, Z. (2001). Úvod do sociální psychologie: (aktualizovaná témata pro studující učitelství). Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Kolář, Z., & Šikulová, R. (2009). Hodnocení žáků (2., dopl. vyd). Grada.
Košťálová, H., Miková, Š., & Stang, J. (2012). Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení (Vyd. 2). Portál.
Kratochvílová, J. (2011). Systém hodnocení a sebehodnocení žáků: zkušenosti z České republiky i Evropských škol. MSD.
Shánilová, I. (2010). Hodnocení žáků základní školy. Orbis Scholae, 4(1), 41-53. https://karolinum.cz/data/clanek/5323/OS_4_1_0041.pdf
Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Portál.
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Portál.
Vališová, A., & Kasíková, H. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozš. a aktualiz. vyd). Grada.
Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. Grada
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html