Duševní zdraví ve výchově a vzdělávání v rámci školního prostředí
Thesis title in Czech: | Duševní zdraví ve výchově a vzdělávání v rámci školního prostředí |
---|---|
Thesis title in English: | Mental health in education and training within the school environment |
Key words: | duševní gramotnost|duševní zdraví|výchova a vzdělávání|well-being|škola|adolescence|psychohygiena|psychosociální vývoj|duševní onemocnění |
English key words: | mental health|well-being|mental illness|school|psychosocial development|mental health literacy|education and training |
Academic year of topic announcement: | 2022/2023 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 08.03.2023 |
Date of assignment: | 08.03.2023 |
Administrator's approval: | approved |
Confirmed by Study dept. on: | 24.04.2023 |
Date and time of defence: | 05.09.2023 09:00 |
Date of electronic submission: | 30.07.2023 |
Date of proceeded defence: | 05.09.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Guidelines |
Diplomová práce je teoreticko-empirické povahy a zaměřuje se na úroveň výchovy a vzdělávání v oblasti duševního zdraví u absolventů povinné školní docházky. Teorietická část vymezuje základní podklady k části empirické, a zároveň je syntézou odborné literatury, zabývající se psychosociálním vývojem, s dosavadním vývojem výchovy a vzdělávání v prostředí školy. Systém českého školství se neustále vyvíjí ve snaze reagovat na vývoj a potřeby populace. Na ošetření těchto potřeb již existují a dále se vyvíjí i různé projekty, studie a programy zaštítěné odbornými institucemi na duševní zdraví a psychosociální vývoj. Cílem výzkumné části je zjistit pomocí užití kvantitativní metodologie data prezentující úroveň znalostí studentů o duševním zdraví, dále dílčím cílem je také zjistit well-being těchto respondentů. Výstupem výzkumné části je prezentace se slovním zhodnocením a porovnání získaných dat s dosavadními výzkumy. Dílčím cílem je porovnat well-being s úrovní duševní gramotnosti. |
References |
BENDA, J. (2019). Všímavost a soucit se sebou: proměna emocí v psychoterapii. Praha: Portál. GOLEMAN, D. (2011). Emoční inteligence. 2. vydání. Praha: Metafora. JOCHMANNOVÁ, L., KIMPLOVÁ, T., et al. (2021). Psychologie zdraví: biologické, psychosociální, digitální a spirituální aspekty. Praha: Grada Publishing. KOSOVÁ, M. et al. (2021). Logoterapie v životním cyklu. Praha: Triton. OCISKOVÁ, M., & PRAŠKO, J. (2015). Stigmatizace a sebestigmatizace u psychických poruch. Praha: Grada Publishing. PROCHÁZKA, R., OREL, M., et al. (2021). Vývojová neuropsychologie. Praha: Grada Publishing. RÖHR, H. P. (2021). Ztráta kontroly: inteligentní zvládání emocí. Praha: Portál. RÜEGG, J., C. (2020). Mozek, tělo a duše: neurobiologie psychosomatiky a psychoterapie. Praha: Portál. THOROVÁ, K. (2015). Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál. VÁGNEROVÁ, M. (2014). Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál |