Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Duševní zdraví ve výchově a vzdělávání v rámci školního prostředí
Thesis title in Czech: Duševní zdraví ve výchově a vzdělávání v rámci školního prostředí
Thesis title in English: Mental health in education and training within the school environment
Key words: duševní gramotnost|duševní zdraví|výchova a vzdělávání|well-being|škola|adolescence|psychohygiena|psychosociální vývoj|duševní onemocnění
English key words: mental health|well-being|mental illness|school|psychosocial development|mental health literacy|education and training
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 08.03.2023
Date of assignment: 08.03.2023
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 24.04.2023
Date and time of defence: 05.09.2023 09:00
Date of electronic submission:30.07.2023
Date of proceeded defence: 05.09.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce je teoreticko-empirické povahy a zaměřuje se na úroveň výchovy a vzdělávání v oblasti duševního zdraví u absolventů povinné školní docházky. Teorietická část vymezuje základní podklady k části empirické, a zároveň je syntézou odborné literatury, zabývající se psychosociálním vývojem, s dosavadním vývojem výchovy a vzdělávání v prostředí školy. Systém českého školství se neustále vyvíjí ve snaze reagovat na vývoj a potřeby populace. Na ošetření těchto potřeb již existují a dále se vyvíjí i různé projekty, studie a programy zaštítěné odbornými institucemi na duševní zdraví a psychosociální vývoj. Cílem výzkumné části je zjistit pomocí užití kvantitativní metodologie data prezentující úroveň znalostí studentů o duševním zdraví, dále dílčím cílem je také zjistit well-being těchto respondentů. Výstupem výzkumné části je prezentace se slovním zhodnocením a porovnání získaných dat s dosavadními výzkumy. Dílčím cílem je porovnat well-being s úrovní duševní gramotnosti.
References
BENDA, J. (2019). Všímavost a soucit se sebou: proměna emocí v psychoterapii. Praha: Portál.
GOLEMAN, D. (2011). Emoční inteligence. 2. vydání. Praha: Metafora.
JOCHMANNOVÁ, L., KIMPLOVÁ, T., et al. (2021). Psychologie zdraví: biologické, psychosociální, digitální a spirituální aspekty. Praha: Grada Publishing.
KOSOVÁ, M. et al. (2021). Logoterapie v životním cyklu. Praha: Triton.
OCISKOVÁ, M., & PRAŠKO, J. (2015). Stigmatizace a sebestigmatizace u psychických poruch. Praha: Grada Publishing.
PROCHÁZKA, R., OREL, M., et al. (2021). Vývojová neuropsychologie. Praha: Grada Publishing.
RÖHR, H. P. (2021). Ztráta kontroly: inteligentní zvládání emocí. Praha: Portál.
RÜEGG, J., C. (2020). Mozek, tělo a duše: neurobiologie psychosomatiky a psychoterapie. Praha: Portál.
THOROVÁ, K. (2015). Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál.
VÁGNEROVÁ, M. (2014). Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html