Klima školní třídy a vztahy v třídním kolektivu u maturitních ročníků čtyřletého, šestiletého a osmiletého gymnázia
Thesis title in Czech: | Klima školní třídy a vztahy v třídním kolektivu u maturitních ročníků čtyřletého, šestiletého a osmiletého gymnázia |
---|---|
Thesis title in English: | Classroom climate and relationships within graduating classes of four-year, six-year and eight-year grammar schools |
Key words: | Dotazník CES|gymnázium|maturitní ročník|rozhovory|školní třída|třídní klima|vztahy v třídním kolektivu |
English key words: | CES questionnaire|high school|senior year|interviews|classroom|classroom environment|classroom relationships |
Academic year of topic announcement: | 2022/2023 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 24.01.2023 |
Date of assignment: | 24.01.2023 |
Administrator's approval: | approved |
Confirmed by Study dept. on: | 24.01.2023 |
Date and time of defence: | 07.09.2023 10:30 |
Date of electronic submission: | 28.07.2023 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Guidelines |
Diplomová práce se zaměřuje na výzkum vztahů v třídním kolektivu maturitních ročníků na čtyřletém, šestiletém a osmiletém typu studia na konkrétním gymnáziu v Písku. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy jako školní třída, klima školní třídy a především vztahy v rámci třídního kolektivu. V empirické části diplomové práce byl proveden výzkum v podobě případové studie realizované na Gymnáziu Písek. Cíl případové studie je pomocí dvou dotazníkových šetření a krátkých rozhovorů s vyučujícími zjistit povahu a vývoj vztahů ve třídních kolektivech maturitních ročníků u třech typů tříd s různou délkou studia. |
References |
BRAUN, Richard. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ČÁP, J., MAREŠ, J., 2007. Psychologie pro učitele. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-273-7. ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4. CHRÁSKA M. A KOL.: Klima současné české školy. Sborník příspěvků z 11. konference ČPdS. Brno, Konvoj 2003. JEŽEK, S. (2003). Psychosociální klima školy I. Brno: MSD. LAŠEK, J., 2001. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. 2. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7041-980-9. MAREŠ, Jan. Jak neměřit ve třídě. Studia pedagogica, 2011, 16.1: 231-237. MAREŠ, J., JEŽEK, S., 2006. Kvalitativní metody pro diagnostiku psychosociálního klimatu školy. Pedagogická revue, roč. 58, č. 1, s. 30–45. ISSN 1335–1982. MOJŽÍŠEK, L. Základy pedagogické diagnostiky. Praha: SNP, 1986. 14-557-86. NAKONEČNÝ, M. (1999). Sociální psychologie. Praha: Academia. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K, et al., 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0. VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. (1998). Aplikovaná sociální psychologie I. Člověk a sociální instituce. Praha: Portál. |