Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Strategie inkluzivního vzdělávání ve vybraných evropských zemích
Thesis title in Czech: Strategie inkluzivního vzdělávání ve vybraných evropských zemích
Thesis title in English: Strategies for inclusive education in selected European countries
Key words: inkluze|inkluzivní vzdělávání|inkluzivní škola|pedagog|integrace|Česká republika|Evropa
English key words: inclusion|inclusive education|inclusive school|educator|integration|Czech Republic|Europe
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 05.01.2023
Date of assignment: 05.01.2023
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 20.01.2023
Date and time of defence: 13.06.2023 10:00
Date of electronic submission:14.05.2023
Date of proceeded defence: 13.06.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků ve školním prostředí v kontextu České republiky a jiných evropských zemí. V teoretické části je vymezen termín integrace v porovnání s inkluzí, hlavní principy inkluze a inkluzivní diagnostika. Jsou představeny klíčové rysy inkluzivní školy a metody měření inkluze. Pozornost je věnována i lidem podílejících se inkluzivním vzdělávání a příčinám aplikace proinkluzivního přístupu.
V praktické části jsou analyzovány národní strategie inkluzivního vzdělávání České republiky a vybraných evropských zemí. Jsou uvedeny výzkumy týkající se inkluzivního vzdělávání, jejichž data jsou komparována. Primárním cílem je vytvořit přehled strategií inkluzivního vzdělávání ve vybraných zemích Evropy provedený na základě analýzy národních strategií a proběhlých šetření. Tento souhrn zahrnuje též způsoby implementace inkluze. Sekundárním cílem je tyto strategie a výzkumy porovnat.
References
ARMOSTRONG A. C., ARMSTRONG D., SPANDAGOU I. Inclusive education: international policy and practice. Los Angeles: SAGE, 2010. ISBN: 978-1-84787-941-7
HÁJKOVÁ V., STRNADOVÁ I. Inkluzivní vzdělávání: teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
LECHTA, V. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.
TANNENBERGEROVÁ, M. Průvodce školní inkluzí, aneb, Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-008-1.
THOMAS M. K. E., HENG L., WALKER P. Inclusive education is a right, right? Boston: Brill Sense, 2010. ISBN 978-90-04-43478-3. 6. GRAHAM, L. J. Inclusive education for the 21st century: theory, policy and practice. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. ISBN 9781000257526.
ZILCHER, L., SVOBODA, Z. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0789-6
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html