Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Česká televize na vyžádání: Kurace hlavní stránky iVysílání mezi lety 2020 a 2022
Thesis title in Czech: Česká televize na vyžádání: Kurace hlavní stránky iVysílání mezi lety 2020 a 2022
Thesis title in English: Czech Television on demand: Curation of the iVysílání homepage between 2020 and 2022
Key words: Česká televize|média veřejné služby|video na vyžádání|kurace|online distribuce
English key words: Czech Television|public service media|video on demand|curation|online distribution
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Film Studies Department (21-KFS)
Supervisor: doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 15.12.2022
Date of assignment: 15.12.2022
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 15.03.2023
Date and time of defence: 04.09.2023 08:00
Date of electronic submission:13.08.2023
Date of proceeded defence: 04.09.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Jana Čížkovská
 
 
 
Guidelines
Tato diplomová práce bude věnována iVysílání, tedy VOD platformě České televize, konkrétně komparaci publikačních strategií na domovské stránce její nové a staré verze pomocí datové analýzy se zaměřením na naplňování hodnot média veřejné služby.
iVysílání funguje již od roku 2004 a podle dat ČT přistupuje k některým pořadům i 20-30 % diváků přes iVysílání[1], nikoli přes televizní obrazovku, přičemž toto číslo má potenciál se zvyšovat v návaznosti na stále rostoucí trend počtu uživatelů jednotlivých VOD platforem[2]. V prosinci 2021 byla představena zcela nová podoba této platformy, která měla přinést vedle proměny designu zpřehlednění nabídky, vyšší komfort pro uživatele a poprvé i tvorbu určenou ryze pro internetovou distribuci.
Většina současných výzkumů VOD platforem je založena na formální analýze vlastností rozhraní jako je design, rozvržení či navigace. Přestože tyto výzkumy přispívají k porozumění VOD platformám, vypovídají pouze o části a nic neříkají o dlouhodobých vzorcích zpřístupňování obsahu, proto se na ně, a tedy na publikační strategie, chci zaměřit ve své práci. Dosud neexistuje studie věnující se publikační strategii iVysílání.
Cílem práce bude odpovědět na otázku, jak se liší publikační strategie domovských stránek staré a nové verze iVysílání a jak obě tyto verze naplňují hodnoty média veřejné služby tak, jak je definovala Evropská vysílací unie (univerzalita, nezávislost, excelence, diverzita, odpovědnost a inovativnost). Mou hypotézou je, že iVysílání doplňuje mezery, které má v naplňování hodnot média veřejné služby televizní vysílání České televize (vyšší pozornost je věnována zásahu mladší divácké skupiny, kterou se skrze televizní vysílání nedaří oslovit).
Na práci průběžně pracuji již od roku 2020, kdy s pomocí mého vedoucího docenta Szczepanika a konzultanta Jannicka Kirka Sørensena z Univerzity v Aalborgu čistím a předběžně vyhodnocuji data sebraná z hlavních stránek iVysílání pomocí skriptů vytvořených v jazyce Python a programu pro vizualizaci dat Tableau. Podkladovým materiálem jsou data z hlavních stránek obou verzí iVysílání, vždy v období jednoho roku. Analyzovaným obdobím je tedy 5. 12. 2020 – 5. 12. 2021 a 6. 12. 2021 – 6. 12. 2022.

Předpokládaná struktura práce
1. Úvod
o Nastínění tématu, obsahu a cílů práce
2. Teoretická část
o Definice základních pojmů (VOD platformy, veřejnoprávní média – společenská odpovědnost veřejnoprávního média)
o VOD platformy veřejnoprávních médií ve světě
o VOD platforma veřejnoprávního média v ČR
§ Historie a současnost iVysílání
o Dosavadní studie o publikačních strategiích VOD platforem veřejnoprávních médií
3. Výzkumná část
o Metoda analýzy (komparativní analýza, datová analýza)
o Design výzkumu
§ Datová analýza
· Sběr dat, čištění dat, vizualizace
o Komparace
o Výsledky analýzy
4. Závěr

[1] MediaGuru, 2021. ČT spustí novou podobu iVysílání, uvede pořady jen pro web. MediaGuru [online].[cit. 13.12.2022]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2021/11/ct-spusti-novou-podobu-ivysilani-uvede-porady-jen-pro-web/
[2] Zelenka, Filip, 2021. Streamovací služby prolomily rekordní hranici miliardy předplatných. E15.cz - Byznys, politika, ekonomika, finance, události [online]. [cit. 13.12.2022]. Dostupné z: https://www.e15.cz/byznys/technologie-a-media/streamovaci-sluzby-prolomily-rekordni-hranici-miliardy-predplatnych-1379020
References
ÁLVAREZ, Martín Vaz, José Miguel Túñez LÓPEZ a María José Ufarte RUÍZ, 2020. What Are You Offering?: An Overview of VODs and Recommender Systems in European Public Service Media. Information Technology and Systems [online]. [cit. 13. 12. 2022]. Dostupné z: DOI:10.1007/978-3-030-40690-5_69
BRUUN, Hanne, 2020. Dilemmas in multi-platform scheduling. Re-scheduling Television in the Digital Era [online]. 1. Londýn: Routledge, s. 90-104 [cit. 13. 12. 2022]. ISBN 0367226758. Dostupné z: DOI:10.4324/9780429276309-6
CAPPON, Claudio a kol., 2015. Odborné posouzení základních hodnot média veřejné služby [online]. [cit. 13. 12. 2022]. Dostupné z: https://img.ceskatelevize.cz/boss/image/contents/rada-ct/vyrocni_zpravy/prilohy_14/ebu-odborne-posouzeni-zakladnich-hodnot-media-verejne-sluzby.pdf
ČESKÁ TELEVIZE, 2003. Kodex České televize: zásady naplňování veřejné služby v oblasti televizního vysílání. Praha: Česká televize, 46 s. ISBN 80-85005-46-8.
DONDERS, Karen, RAATS, Tim and Stephanie TINTEL, 2020. "11 (Re)defining public service media from an economic perspective: Damned if they do, damned if they don’t". Management and Economics of Communication [online]. Berlín, Boston: De Gruyter Mouton, s. 203-222. Dostupné z: DOI: 10.1515/9783110589542-011
HARRISON, J., & WESSELS, B, 2005. A new public service communication environment? Public service broad-casting values in the reconfiguring media. New Media & Society, 7(6), s. 834–853. [cit. 13. 12. 2022] Dostupné z: DOI: 10.1177/1461444805058172
CHMELÍČEK, Dušan, 2000. ČESKÁ TELEVIZE. Česká televize – věc veřejná: sborník textů k diskusi o roli televize, veřejné služby na počátku 21. století. Praha: Česká televize, 114 s. ISBN 80-85005-31-X.
KELLY, J.P a Jannick Kirk SØRENSEN, 2021. "What's on the interface tonight?": A longitudinal analysis of the publishing strategies of public service video-on-demand platforms in the UK and Denmark. MedieKultur [online]. 37(70), s. 66-90 [cit. 13. 12. 2022]. ISSN 0900-9671. Dostupné z: DOI: 10.7146/mediekultur.v37i70.122386
LOWE, G. F. a T. HUJANEN, 2003. Broadcasting & Convergence: New Articulations of the Public Service Remit: RIPE@ 2003. Nordicom, University of Gothenburg. 335 s. ISBN: 91-89471-18-0
MANOVICH, Lev, 2004. Cultural analytics: Visualising cultural patterns in the era of “more media”[online]. Milan: DOMUS, Spring. [cit. 13. 12. 2022]. Dostupné z: http://manovich.net/content/04-projects/063-cultural-analytics-visualizing-cultural-patterns/60_article_2009.pdf
MOE, Hallvard, 2010. Governing public service broadcasting:“Public value tests” in different national contexts. Communication, culture & critique, 3.2: 207-223. ISSN: 1753-9129
STANFILL, M., 2015. The interface as discourse: The production of norms through web design [online]. New Media & Society, 17(7), s. 1059–1074. [cit. 13. 12. 2022]. Dostupné z: DOI: 10.1177/1461444814520873
STÁRKOVÁ, Kateřina, 2006. Česká televize mezi státem a trhem: problematika fungování televize veřejné služby v České republice. Praha: Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova. Fakulta sociálních věd. Institut sociologických studií. 110 s.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html