Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Adaptační kurzy na středních školách optikou sociálně pedagogické poradny
Thesis title in Czech: Adaptační kurzy na středních školách optikou sociálně pedagogické poradny
Thesis title in English: High school adaptation courses through the lens of social pedagogical counseling
Key words: sociálně ekologická perspektiva|sociální práce|školská sociální práce|adaptační kurzy na střední škole
English key words: social-ecological perspective|social work|school social work|adaptation courses in high school
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Work (21-KSOCP)
Supervisor: doc. PaedDr. Tatiana Matulayová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 15.12.2022
Date of assignment: 15.12.2022
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 19.12.2022
Date and time of defence: 06.09.2023 11:30
Date of electronic submission:08.08.2023
Date of proceeded defence: 06.09.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Pavla Kodymová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tématem bakalářské práce jsou středoškolské adaptační kurzy realizované Sociálně pedagogickou poradnou ve Zlíně. Adaptační kurz tvořily tři části, které byly zaměřeny na motivaci ke studiu, sebepoznávání svých hodnot a silných stránek a představy profesních a sociálních dovedností. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda a jak adaptační kurzy přispívají k naplnění cílů sociálně pedagogické poradny.
References
Damean D. ed al. (2010). The social ecology of school success. Implacations for policy and practice. Presa Universtirara Clujeana
Hurychová E., Ptáčková B. (2022) Sociální práce ve školství. Grada Publishing a.s.
Jedlička, R. (2017). Psychický vývoj dítěte a výchova: Jak porozumět socializačním obtížím. Grada Publishing a.s.
Krejčová, L. (2011). Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Grada Publishing a.s. Matulayová, T. et al. 2017. Role sociálního pracovníka ve školství. Sešit sociální práce č. 1. Praha: MPSV. ISBN 978_80_7421-136-2
Matulayová, T. – Pešatová, I. Social Worker in School. In Sociální práce/Sociálna práca, 2013, č. 5, s. 64-72. ISSN1213-6204
McCormick, M. P., & O’Connor, E. E. (2015). Teacher–child relationship quality and academic achievement in elementary school: Does gender matter? Journal of Educational Psychology, 107(2), 502–516. https://doi.org/10.1037/a0037457
Skbya, M. (2014). Školská sociálna práca. Filozofická fakulta v Prešove
Skyba, M. (2018). Teoretické východiska na Slovensku. Filozofická fakulta v Prešove
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html