Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Příčiny neúspěchu dětí při studiu ze sociálně vyloučených lokalit.
Thesis title in Czech: Příčiny neúspěchu dětí při studiu ze sociálně vyloučených lokalit.
Thesis title in English: Causes of the failure of children in studies from socially excluded locations.
Key words: sociální vyloučení|sociální začleňování|sociální pedagogika|sociální pedagog|sociálně vyloučené lokality|dítě|škola|nízko-příjmové rodiny.
English key words: social exclusion|social inclusion|social pedagogy|social pedagogue|socially excluded locations|child|school|low-income families.
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 13.12.2022
Date of assignment: 13.12.2022
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 24.04.2023
Date and time of defence: 13.06.2023 10:00
Date of electronic submission:15.05.2023
Date of proceeded defence: 13.06.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se zabývá popisem školního neúspěchu a neprospěchu u dětí pocházejících ze sociálně vyloučených lokalit v České republice. Cílem práce je zjištění překážek a příčin bránící rozvoji žákům ze sociálně vyloučených lokalit ve vzdělávání. Součástí práce je zmapování a shrnutí výzkumů, které se touto problematikou zabývají. V praktické části jsou pomocí kvantitativní metody výzkumu zjišťovány překážky a příčiny, které brání žákům ze sociálně vyloučených lokalit ve školním úspěšnosti.
References
1. BAKOŠOVÁ, Zuzana, 2005. Sociálna pedagogika jako životná pomoc. Bratislava: STIMUL. ISBN 80-89236-00-6
2. BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R,2012. ISBN 978-80-86798-07-3.
3. BENEŠ, Milan, 2002. Idea vzdělávání v dnešní společnosti. Praha: Eurolex Bohemia, Andragogika. ISBN 8086432408.
4. HÁJKOVÁ V., STRNADOVÁ I. Inkluzivní vzdělávání: teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
5. HÁJKOVÁ, V. Integrativní pedagogika. Praha: IPPP ČR, 2005. ISBN 80-86856-05-4.
6. HATÁR, Ctibor, 2009. Sociálna pedagogika, sociálna andragogika a sociálna práca: teoretické, profesijné a vzťahové reflexie. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Česká andragogická společnost. Česká a slovenská andragogika. ISBN 978-80-87306-01-7.
7. HLADÍK, Jakub. Multikulturní výchova: Socializace a integrace menšin. Zlín: UTB, 2006. ISBN 80-7318-424-9.
8. KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž: Spirála, 1995. ISBN 80-901873-1-5.
9. KUCHARSKÁ A. Školní speciální pedagog. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0497-8.
10. WOLF, Josef, 2000. Lidské rasy a rasismus v dějinách a v současnosti: člověk a jeho svět II. Praha: Karolinum. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 80-246-0099-4.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html