Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Spolupráce asistenta pedagoga a učitele na základní škole
Thesis title in Czech: Spolupráce asistenta pedagoga a učitele na základní škole
Thesis title in English: Cooperation between teaching assistant and teacher in primary school
Key words: Asistent pedagoga|učitel|komunikace ve škole|základní škola|řízení školy
English key words: Teaching assistant|teacher|school communication|primary school|school management
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 29.11.2022
Date of assignment: 29.11.2022
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 08.12.2022
Date and time of defence: 22.01.2024 10:00
Date of electronic submission:05.05.2024
Submitted/finalized: committed by student
Opponents: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Předkládaná práce se zaměřuje na fungování vztahů a vzájemnou spolupráci mezi asistenty pedagoga a učiteli, s kterými přicházejí asistenti do téměř každodenního vztahu. Hlavním cílem práce je zjistit, jak na základních školách probíhá spolupráce mezi asistenty pedagoga a pedagogy, u kterých asistenti působí. Dílčím cílem je zjistit, jak tyto spolupráce vnímá vedení škol a zda z jejich pohledu spolupráce na pracovišti funguje. Práce bude obsahovat legislativní zakotvení asistenta pedagoga a vymezení jeho náplně práce. Dále bude popsáno, co je klima třídy a jak k vytváření pozitivního klimatu ve třídě, může asistent pedagoga přispět. S ohledem na cíl práce byl zvolen kvantitativní přístup k výzkumu. Sběr dat bude realizován prostřednictvím dotazníkového šetření na základních školách, v okrese Benešov. Data budou zpracována standardními postupy pro tento typ výzkumu. Výsledky šetření by měly podat ucelený obraz o spolupráci asistentů pedagoga s učiteli, na základních školách, na území okresu Benešov. Na základě toho, budou navržena možná řešení, jak tyto spolupráce, mezi dotazovanými, zefektivnit.
References
GABAŠOVÁ, Jitka a Miroslav VOSMIK. Asistent pedagoga a klima třídy. Praha: Dr. Josef Raabe, 2019, 107 s. ISBN 978-80-7496-419-0.
KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Raabe, společně pro kvalitní vzdělávání, 2017 - 2017, 106 stran ; 30 cm. ISBN 978-80-7496-349-0.
KENDÍKOVÁ, Jitka. Vademecum asistenta pedagoga. 2. vydání. V Praze: Pasparta, 2020, 135 stran ; 21 cm. ISBN 978-80-88290-50-6.
NĚMEC, Zbyněk. Asistent pedagoga: zavedení a efektivní využití asistentů ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2021 - 2021, 66 stran ; 21 cm. ISBN 978-80-7635-072-4.
STANĚK, Martin, Jana OKROUHLÁ, Martina KNESLOVÁ, Šárka SMITKOVÁ a Lenka BAUEROVÁ FIALOVÁ. Asistent pedagogika: praktický rádce. Praha: V lavici s.r.o. - vzdělávací portál pro pedagogy, žáky a jejich rodiče, 2022, 153 stran : černobílé ilustrace ; 30 cm. ISBN 978-80-88466-04-8.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html