Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Přínos programu všeobecné primární prevence z pohledu žáků na druhém stupni základní školy
Thesis title in Czech: Přínos programu všeobecné primární prevence z pohledu žáků na druhém stupni základní školy
Thesis title in English: The benefit of the general primary prevention in the point of view of lower secondary school pupils
Key words: všeobecná primární prevence|rizikové chování|agrese|šikana|starší školní věk|program primární prevence|lektor primární prevence|školní metodik prevence
English key words: universal primary prevention|risk behaviour|aggression|bullying|older school age|program of primary prevention|lector of primary prevention|school methodist of prevention
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 29.11.2022
Date of assignment: 29.11.2022
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 24.04.2023
Date and time of defence: 12.09.2023 10:00
Date of electronic submission:31.07.2023
Date of proceeded defence: 12.09.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
V diplomové práci s názvem „Přínos programu všeobecné primární prevence z pohledu žáků na druhém stupni základní školy“ se zabývám zkoumáním rozvoje znalostí žáků na 2. stupni základní školy, skrze konkrétní preventivní program na téma agrese a šikany. V teoretické části se věnuji všeobecné primární prevenci v kontextu školy. V této kapitole popisuji systém primární prevence ve školství, úlohu a specifika školního metodika prevence, preventivní program školy a také pozici lektora všeobecné primární prevence. V následující kapitole zmiňuji definici rizikového chování a zaměřuji se především na témata agrese a šikany, která jsou důležitou součástí mé praktické části. Vzhledem k respondentům, kterými se stali žáci na 2. stupni základní školy, popisuji na závěr své teoretické části i charakteristiky dětí staršího školního věku. V praktické části nejprve zjišťuji pomocí dotazníkového šetření znalosti žáků na 2. stupni základní školy v oblasti agrese a šikany, které následně porovnávám s dosaženými znalostmi po programu všeobecné primární prevence.
References
COLMAN, A. M. A Dictionary of Psychology, New York: Oxford University Press, 2009.
FRANKOWSKI, R. a P. ORPINAS, The aggresion scale: A self-report measure of aggressive
behaviour for young adolescents. Journal Of Early Adolescence, 2001, 21(1).
DOLEJŠ, Martin a kol. Agresivita u českých adolescentů, Univerzita Palackého v Olomouci,
2016. ISBN 978-80-244-5022-3.
HARTL, Pavel a Helena Hartlová. Velký psychologický slovník, Praha: Portál, 2010. ISBN
978-80-7376-686-5.
HONK, J., Harmon-Jones, E., Morgan, B.E., Schutter, D.L.G. Socially explosive minds: The
triple imbalance hyphothesis of reactive aggression. Journal of Personality, 2010, 78(1).
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu,
Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7376-871-5.
MIOVSKÝ, Michal a kol. Výkladový slovník základních pojmů školské prevence rizikového
chování. Praha: Klinika adiktologie, 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy v Praze a
Všeobecná fakultní nemocnice v Praze, vydavatelství Togga, 2012. ISBN 978-80-87258-89-7.
MIOVSKÝ, Michal, Lenka SKÁCELOVÁ, Jana ZAPLETALOVÁ a Petr NOVÁK. Primární
prevence rizikového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN, Univerzita Karlova v Praze,
vydavatelství Togga, 2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
ŘÍČAN, Pavel a Pavlína JANOŠOVÁ. Jak na šikanu, Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-
2991-6.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html