Pravidla, tresty a odměny v předškolním vzdělávání
Thesis title in Czech: | Pravidla, tresty a odměny v předškolním vzdělávání |
---|---|
Thesis title in English: | Rules, punishment and rewards in preschool education |
Key words: | pravidla|tresty|odměny|předškolní vzdělávání|výchovné prostředky|respektující výchova|přirozený důsledek |
English key words: | rules|punishments|rewards|pre-school education|educational resourses|respectful education|natural consequence |
Academic year of topic announcement: | 2022/2023 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 24.11.2022 |
Date of assignment: | 24.11.2022 |
Administrator's approval: | approved |
Confirmed by Study dept. on: | 27.04.2023 |
Date and time of defence: | 14.06.2023 09:00 |
Date of electronic submission: | 19.05.2023 |
Date of proceeded defence: | 14.06.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. et Mgr. Gabriela Skorková |
Guidelines |
Ve své bakalářské práci se zabývám strategií řízení třídy s ohledem na používání různých druhů výchovných prostředků, užívaných v prostředí mateřských škol. V teoretické části se konktrétněji zaměřuji na základní vymezení pojmů, jako je předškolní vzdělávání, pravidla, tresty, respektující výchova, odměny a alternativní školy. Jaká je jejich funkce, druhy a využití v praxi.
Empirická část prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na porovnání a hledání rozdílů v utváření a používání pravidel v mateřských školách a taktéž užívání různých druhů odměn, trestů a přirozeného důsledku za pomocí dotazníkového šetření. |
References |
BENDL, Stanislav. Jak předcházet nekázni aneb Kázeňské prostředky. Praha: ISV, 2004. ISBN 80-86642-14-3.
ČAPEK, Robert. Odměny a tresty ve školní praxi. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4639-5. DINKMEYER, Don C. a Gary D. MCKAY. STEP: Efektivní výchova krok za krokem. Přeložil Bohuslava BOUČKOVÁ, ilustroval Jackie URBANOVIC. Praha: Portál, 1996. Příručka pro rodiče. ISBN 80-85282-92-5. DREIKURS, Rudolf. GREY, Loren. Logické dôsledky. 1. vyd. Nové Zámky: Psychprof, 1997. 171 s. ISBN 80-967148-7-2. KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. 2. vyd. Kroměříž: Spirála, 2007. ISBN 80-901873-7-4. LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché. ISBN 80-247-1284-9. MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?: o výchovných odměnách a trestech. 5. vyd. Praha: Portál (vydavatelství), 2000. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-486-9. PRŮCHA, Jan, Soňa KOŤÁTKOVÁ. Předškolní pedagogika: učebnice pro střední a vyšší odborné školy. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0495-4. SVOBODOVÁ, Eva. Aby nám tu bylo hezky: tvoříme pravidla v MŠ. Praha: Portál, 2022. ISBN 978-80-262-1852-4. VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3357-9. VANÍČKOVÁ, Eva. Tělesné tresty dětí: definice, popis, následky. Praha: Grada, 2004. Psyché. ISBN 80-247-0814-0. |