Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Pravidla, tresty a odměny v předškolním vzdělávání
Thesis title in Czech: Pravidla, tresty a odměny v předškolním vzdělávání
Thesis title in English: Rules, punishment and rewards in preschool education
Key words: pravidla|tresty|odměny|předškolní vzdělávání|výchovné prostředky|respektující výchova|přirozený důsledek
English key words: rules|punishments|rewards|pre-school education|educational resourses|respectful education|natural consequence
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.11.2022
Date of assignment: 24.11.2022
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 27.04.2023
Date and time of defence: 14.06.2023 09:00
Date of electronic submission:19.05.2023
Date of proceeded defence: 14.06.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. et Mgr. Gabriela Skorková
 
 
 
Guidelines
Ve své bakalářské práci se zabývám strategií řízení třídy s ohledem na používání různých druhů výchovných prostředků, užívaných v prostředí mateřských škol. V teoretické části se konktrétněji zaměřuji na základní vymezení pojmů, jako je předškolní vzdělávání, pravidla, tresty, respektující výchova, odměny a alternativní školy. Jaká je jejich funkce, druhy a využití v praxi.
Empirická část prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na porovnání a hledání rozdílů v utváření a používání pravidel v mateřských školách a taktéž užívání různých druhů odměn, trestů a přirozeného důsledku za pomocí dotazníkového šetření.
References
BENDL, Stanislav. Jak předcházet nekázni aneb Kázeňské prostředky. Praha: ISV, 2004. ISBN 80-86642-14-3.
ČAPEK, Robert. Odměny a tresty ve školní praxi. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4639-5.
DINKMEYER, Don C. a Gary D. MCKAY. STEP: Efektivní výchova krok za krokem. Přeložil Bohuslava BOUČKOVÁ, ilustroval Jackie URBANOVIC. Praha: Portál, 1996. Příručka pro rodiče. ISBN 80-85282-92-5.
DREIKURS, Rudolf. GREY, Loren. Logické dôsledky. 1. vyd. Nové Zámky: Psychprof, 1997. 171 s. ISBN 80-967148-7-2.
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. 2. vyd. Kroměříž: Spirála, 2007. ISBN 80-901873-7-4.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché. ISBN 80-247-1284-9.
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?: o výchovných odměnách a trestech. 5. vyd. Praha: Portál (vydavatelství), 2000. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-486-9.
PRŮCHA, Jan, Soňa KOŤÁTKOVÁ. Předškolní pedagogika: učebnice pro střední a vyšší odborné školy. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0495-4.
SVOBODOVÁ, Eva. Aby nám tu bylo hezky: tvoříme pravidla v MŠ. Praha: Portál, 2022. ISBN 978-80-262-1852-4.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3357-9.
VANÍČKOVÁ, Eva. Tělesné tresty dětí: definice, popis, následky. Praha: Grada, 2004. Psyché. ISBN 80-247-0814-0.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html