Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Památky nás učí. Zámek Valtice a jeho využití ve výuce dějepisu
Thesis title in Czech: Památky nás učí. Zámek Valtice a jeho využití ve výuce dějepisu
Thesis title in English: Monuments Teach Us. Valtice Castle and its Use in Teaching History
Key words: památky|zámek|projekt|výuka|expozice|výstava|dějepis
English key words: monuments|castle|project|teaching|exposition|display|history
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech History (21-UCD)
Supervisor: Mgr. Marek Fapšo, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.10.2022
Date of assignment: 24.10.2022
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 01.12.2022
Date and time of defence: 07.09.2023 00:00
Date of electronic submission:08.08.2023
Date of proceeded defence: 07.09.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. Mgr. Kamil Činátl, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tato diplomová práce se zabývá jednou konkrétní památkou a jejím využitím ve výuce dějepisu. V teoretické části se autorka věnuje úloze památek ve vzdělávání, způsobům, jakým památky vystavují, a také obsahu, který je vystavován. Praktická část se zaměřuje na výukový projekt, jenž bude realizován na zámku Valtice. Hlavním cílem práce je rozvoj konceptů historické gramotnosti u dané skupiny studentů.
References
This diploma thesis deals with one specific monument and its use in the teaching of history. In the theoretical part, the author focuses on the role of monuments in education, the ways in which monuments are displayed, and also the content that is displayed. The practical part focuses on a teaching project that will be implemented at Valtice Castle. The goal of the thesis is development of the historical thinking concepts.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html