Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Ztráta digitální identity z pohledu uživatelů Instagramu aneb sdílím, tedy jsem, dokud…
Thesis title in Czech: Ztráta digitální identity z pohledu uživatelů Instagramu aneb sdílím, tedy jsem, dokud…
Thesis title in English: The loss of digital identity from the perspective of Instagram users - I share, therefore I am, until...
Key words: identita|sociální sítě|Instagram|digitální data|duševní vlastnictví|digitální etnografie
English key words: identity|social networks|Instagram|digital data|intellectual property|digital ethnography
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Ethnology (21-UETN)
Supervisor: Mgr. Marie Heřmanová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 03.10.2022
Date of assignment: 03.10.2022
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 31.03.2023
Date and time of defence: 01.06.2023 09:00
Date of electronic submission:10.05.2023
Date of proceeded defence: 01.06.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Lukáš Hanus, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tato bakalářská práce se bude věnovat problematice ztráty identity ve virtuálním prostoru sociálních sítí. Konkrétně se bude zabývat jedinci, jimž byl zcizen profilový účet na platformě mobilní aplikace Instagram. Tématem bude především ztráta digitální identity a strategie uživatelů sloužící k vyrovnávání se s touto změnou v jejich každodennosti. Skrze zúčastněné pozorování a hloubkové polo-strukturované rozhovory se práce zaměří také na potenciální rozpor konceptu vlastnictví digitálních dat v rámci vymezeného kyberprostoru, pro nějž je typická mlhavost definice privátního a veřejného obsahu – tedy rozdíl v pojetí duševního vlastnictví tak, jak jej nahlíží samotní uživatelé oproti definici dané zákonem a uživatelskými podmínkami platformy Instagram. V závěru práce nastíní také možné motivace osob, které si cizí instagramové účty přivlastňují.
Výzkumná otázka: Jakou roli hrají digitální data jako součást identity uživatelů Instagramu v případě ztráty jejich přístupu k dané sociální síti?
References
A. CALIANDRO: Digital Methods for Ethnography: Analytical Concepts for Ethnographers Exploring Social Media Environments. Journal of Contemporary Ethnography. 47. 1–28. 10.1177/0891241617702960.(2017)
B. DEBATIN, J. P. LOVEJOY, A. K. HORN and B. N. HUGHES: Facebook and Online Privacy: Attitudes, Behaviors, and Unintended Consequences. Journall of Computer-Mediated Communication. 15 (1). 83-108.https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2009.01494.x
D. L. HOFFMAN, T. P. NOVAK and M. A. PERALTA: Building Consumer Trust in Online Environments: The Case for Information Privacy. Communications of the ACM. 42 (4). April. 80-85. (1999)
J. POOLEY: Social Media and the Self. Open Reader Series:https://www.mediastudies.press/sms-ISBN, 978-1-951399-04-7.(2021)
M. POSPÍŠILOVÁ: Facebooková ne/závislost. Identita, interakce a uživatelská kariéra na Facebooku. Praha: Karolinum. 138 s. ISBN 978-80-246-3306-0.(2016)
LE. REIMANN, P. OZIMEK, E. ROHMANN, et al. Post more! The mediating role of social capital between Instagram use and satisfaction with life. Curr Psychol (2021). https://doi.org/10.1007/s12144-021-02579-6
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html