Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Výuka ruské slovní zásoby na jazykové úrovni A1 prostřednictvím digitálních technologií
Thesis title in Czech: Výuka ruské slovní zásoby na jazykové úrovni A1 prostřednictvím digitálních technologií
Thesis title in English: Teaching Russian vocabulary at language level A1 using digital technologies
Key words: slovní zásoba|ruština|ruština jako cizí jazyk|motivace|aktivizace|didaktická hra|digitální technologie|digitální kompetence|digitální gramotnost
English key words: vocabulary|Russian language|Russian language as a foreign language|motivation|activation|didactic game|digital technologies|digital competences|digital literacy
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of East European Studies (21-UVES)
Supervisor: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 03.10.2022
Date of assignment: 21.10.2022
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 09.05.2023
Date and time of defence: 20.06.2023 10:00
Date of electronic submission:10.05.2023
Date of proceeded defence: 20.06.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Mgr. et Mgr. Natalie Rajnochová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zaměřuje na výuku ruské slovní zásoby na jazykové úrovni A1 prostřednictvím digitálních technologií. V práci je rozebrána problematika používání digitálních technologií ve výuce ruské slovní zásoby a s tím spojené výzvy, které stojí jednak před učitelem, jednak před žákem. Digitální technologie mají přispět k motivaci a aktivizaci žáků a také následně ukázat, jakým způsobem je lze využít pro tvorbu cvičení zaměřených na výuku ruštiny jako cizího jazyka. Autor nabízí různé typy cvičení vytvořených pomocí moderních aplikací a také způsoby rozvoje komunikativní kompetence žáků pomocí chatbotů, včetně Chat GPT.
References
Choděra, R. Didaktika cizích jazyků. Úvod do vědního oboru, Praha 2006.
Dofková, R., et al. Reflexe vzdělávacích potřeb učitelů matematiky jako východisko jejich profesního rozvoje, Olomouc 2017, s. 216-240.
Drotár, P. Využívání informačních technologií ve výuce, Praha 2008.
Kučerová, H. Organizace znalostí: klíčová témata, Praha 2017.
Mcluhan, M. Člověk, média a elektronická kultura, Brno 2000.
Metodika ruského jazyka: příručka pro učitele ruského jazyka, Praha: Svět Sovětů 1965.
Mičienka, M. Základy mediální výchovy, Praha 2007.
Pokorný, M. Digitální technologie ve výuce 1.díl, Kralice na Hané 2009.
Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme, Olomouc: Univerzita Palackého, 2002.
Uhlířová, M. Edukační přínos informačních a komunikačních technologií, In Bártek, K., Vrba, J. – Všetulová, M. Multimediální technologie ve vzdělávání, Olomouc 2003.
Zounek, J. – Šeďová, K. Učitelé a technologie: Mezi tradičním a moderním pojetím, Brno 2009.
Zounek, J. – Sudický, P. E-learning: učení (se) s online technologiemi, Praha 2012.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html