Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO
Thesis title in Czech: Podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO
Thesis title in English: Support for career choice at ŠKODA AUTO
Key words: Škoda Akademie|Střední odborné učiliště strojírenské|volba povolání|marketing podpory|motivace|odborný výcvik|odborná praxe|alokace|výzkum
English key words: Škoda Academy|Secondary Vocational School of Engineering|career choice|marketing support|motivation|professional training|professional practice|allocation|research
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 30.09.2022
Date of assignment: 30.09.2022
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 07.11.2022
Date and time of defence: 15.06.2023 09:00
Date of electronic submission:11.05.2023
Date of proceeded defence: 15.06.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tématem diplomové práce je pedagogicko-psychologická podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO. Cílem práce je popsat, ověřit a zhodnotit efektivitu systému marketingových akcí pro podporu volby povolání realizovaných prostřednictvím ŠKODA Akademie a Středního odborného učiliště strojírenského ŠKODA AUTO od náborových akcí k získání uchazečů až po umístění absolventů.
Práce má teoreticko-empirický charakter a je rozdělena do dvou částí. V teoretické části seznamuje s firemním systémem přípravy žáků učiliště na budoucí povolání, popisuje jednotlivé formy podpory pro volbu povolání s důrazem na jejich specifika a srovnává je s podporou prováděnou na středních školách podobného zaměření v regionu.
Cílem praktické části práce je zjistit prostřednictvím dotazníkového šetření provedeného mezi žáky 1. a 2. ročníku podíl jednotlivých marketingových akcí na rozhodování uchazečů. Výzkumem provedeným mezi žáky 3. a 4. ročníku pak ověřit, jak odborná praxe žáků ve firmě a zapojení odborných útvarů firmy do výuky ovlivňují kvalitu vzdělávání a nakolik se firemní politika umísťování absolventů promítá v žádoucí volbě jejich budoucího povolání.
References
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu 2. rozš. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. ISBN isbn9788026200420.
HOMOLA, M. Motivace lidského chování. 2. vyd. Praha: SPN, 1972. ISBN 14-478-77
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole (Zestručněný distanční materiál) Brno: Masarykova univerzita, 2009.
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Sociální a pedagogická komunikace ve škole 1. vyd. Praha: SPN, 1989. ISBN 80-04-21854-7
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 1. vyd. Praha: Svoboda. 1970. ISNB 25-067-70
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník 3. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN isbn9788073673130.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN isbn9788024717340.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html