Podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO
Thesis title in Czech: | Podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO |
---|---|
Thesis title in English: | Support for career choice at ŠKODA AUTO |
Key words: | Škoda Akademie|Střední odborné učiliště strojírenské|volba povolání|marketing podpory|motivace|odborný výcvik|odborná praxe|alokace|výzkum |
English key words: | Škoda Academy|Secondary Vocational School of Engineering|career choice|marketing support|motivation|professional training|professional practice|allocation|research |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 30.09.2022 |
Date of assignment: | 30.09.2022 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 07.11.2022 |
Date and time of defence: | 15.06.2023 09:00 |
Date of electronic submission: | 11.05.2023 |
Date of proceeded defence: | 15.06.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Guidelines |
Tématem diplomové práce je pedagogicko-psychologická podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO. Cílem práce je popsat, ověřit a zhodnotit efektivitu systému marketingových akcí pro podporu volby povolání realizovaných prostřednictvím ŠKODA Akademie a Středního odborného učiliště strojírenského ŠKODA AUTO od náborových akcí k získání uchazečů až po umístění absolventů. Práce má teoreticko-empirický charakter a je rozdělena do dvou částí. V teoretické části seznamuje s firemním systémem přípravy žáků učiliště na budoucí povolání, popisuje jednotlivé formy podpory pro volbu povolání s důrazem na jejich specifika a srovnává je s podporou prováděnou na středních školách podobného zaměření v regionu. Cílem praktické části práce je zjistit prostřednictvím dotazníkového šetření provedeného mezi žáky 1. a 2. ročníku podíl jednotlivých marketingových akcí na rozhodování uchazečů. Výzkumem provedeným mezi žáky 3. a 4. ročníku pak ověřit, jak odborná praxe žáků ve firmě a zapojení odborných útvarů firmy do výuky ovlivňují kvalitu vzdělávání a nakolik se firemní politika umísťování absolventů promítá v žádoucí volbě jejich budoucího povolání. |
References |
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu 2. rozš. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0 HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. ISBN isbn9788026200420. HOMOLA, M. Motivace lidského chování. 2. vyd. Praha: SPN, 1972. ISBN 14-478-77 MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole (Zestručněný distanční materiál) Brno: Masarykova univerzita, 2009. MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Sociální a pedagogická komunikace ve škole 1. vyd. Praha: SPN, 1989. ISBN 80-04-21854-7 NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 1. vyd. Praha: Svoboda. 1970. ISNB 25-067-70 PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník 3. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2 ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN isbn9788073673130. VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN isbn9788024717340. |