Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vyjadřování emocí ve španělské internetové komunikaci
Thesis title in Czech: Vyjadřování emocí ve španělské internetové komunikaci
Thesis title in English: Expressing Emotions in Spanish Internet-mediated Communication
Key words: jazyk internetu|jazykové prostředky|sociální sítě|emoce|text
English key words: internet language|linguistic features|social media|emotions|text
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Romance Studies (21-URS)
Supervisor: Mgr. Róbert Čičmanec
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 20.09.2022
Date of assignment: 20.09.2022
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 04.10.2022
Date and time of defence: 13.06.2023 13:00
Date of electronic submission:16.05.2023
Date of proceeded defence: 13.06.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Dana Kratochvílová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
1. Úvod: vymezení cílů práce, popis metodologie (získávaní jazykového materiálu a tvoření korpusu, popis sekundární literatury)
2. Jazyk a emoce: stručná charakteristika jazykových prostředků užívaných k vyjadřování emocí
3. Specifika komunikace ve virtuálním prostředí
4. Vybrané tendence vyjadřovaní emocí na internetu: analýza vybraných příkladů a popis jednotlivých tendencí
5. Závěr – shrnutí práce, zhodnocení dílčích závěrů, souhrnný popis prostředků vyjadřování emocí v rámci internetové komunikace
References
Candale, C. (2017). Las características de las redes sociales y las posibilidades de expresión abiertas por ellas. La comunicación de los jóvenes españoles en Facebook, Twitter e Instagram. Colindancias (Timișoara), 8, 201–220.
Danesi, M. (2017). The Semiotics of Emoji. London/New York: Bloomsbury.
Derks, D., Bos, A. E. R., & Grumbkow, J. von. (2007). Emoticons and social interaction on the Internet: the importance of social context. Computers in human behavior, 23(1), 842–849.
Erle, T. M., Schmid, K., Goslar, S. H., & Martin, J. D. (2022). Emojis as social information in digital communication. Emotion (Washington, D.C.).
Farnia, M., & Karimi, K. (2019). Humor markers in computer mediated communication: emotion perception and response. Teaching English with technology, 19 (1), 21–35.
Giammatteo, M., Gubitosi, P., & Parini, A. (2017). El Español en la Red. Madrid: Iberoamericana Vervuert.
Giannoulis, E., & Wilde, L. R. A. (2019). Emoticons, Kaomoji, and Emoji: the Transformation of Communication in the Digital Age. New York: Routledge.
Hilte, L., Vandekerckhove, R., & Daelemans, W. (2019). Expressive markers in online teenage talk. Nederlandse taalkunde (Groningen), 23(3), 293.
Pérez Sabater, C. (2011). Cartas por Internet: Las implicaciones lingüísticas y estilísticas de los mensajes de correo electrónico y los comentarios del sitio de redes sociales Facebook. Revista electrónica de lingüística aplicada, 24, 111.
Pfeifer, V. A., Armstrong, E. L., & Lai, V. T. (2022). Do all facial emojis communicate emotion? The impact of facial emojis on perceived sender emotion and text processing. Computers in human behavior, 126, 107016.
Soriano, C. (2016). El lenguaje de las emociones. In M. C. Horno Chéliz. I. Ibarretxe Antuñano & J. L. Mendívil Giró (Eds.). Panorama actual de la ciencia del lenguaje (pp. 243-259). Zaragoza: Prensas de la Universidad de Zaragoza.
Wierzbicka, A. (1999). Emotions across languages and cultures: diversity and universals (Studies in Emotion and Social Interaction). Cambridge: Cambridge University Press.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html