Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Problematika syndromu vyhoření u vychovatelů v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy
Thesis title in Czech: Problematika syndromu vyhoření u vychovatelů v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy
Thesis title in English: Issues of Burnout Syndrome of Educators in Institucions for Institutional and Protective Education
Key words: syndrom vyhoření|ústavní a ochranná výchova|vychovatel|prevence syndromu vyhoření
English key words: burnout syndrom|Institutional and Protective Education|educators|prevention of burnout syndrome
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 05.09.2022
Date of assignment: 05.09.2022
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 18.04.2023
Date and time of defence: 13.06.2023 10:00
Date of electronic submission:17.05.2023
Date of proceeded defence: 13.06.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce je zaměřena na analýzu příčin a míru intenzity výskytu příznaků syndromu vyhoření u vychovatelů v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy v Ústeckém kraji. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu syndrom vyhoření – příznaky vzniku a rizikové faktory s ním spojené. Rovněž jsou popsány fáze syndromu a prevence vhodná pro pracovníky v těchto zařízeních. Dále objasňuje rozdíl mezi zařízeními pro výkon ústavní a ochranné výchovy, včetně popisu jednotlivých zařízeních a profilu pracovníka vychovatele. Praktická část je řešena formou kvantitativního výzkumu – metoda dotazníkového šetření. Otázky jsou strukturované s otevřenou a uzavřenou formou, jejichž cílem bylo oslovit co největší počet respondentů z řad vychovatelů. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky a doplněny o doporučení pro prevenci vzniku syndromu vyhoření.
References
Chráska, M., & Kočvarová, I. (2015). Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií.
Jeklová, M., & Reitmayerová, E. (2006). Syndrom vyhoření. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí.
Křivohlavý, J. (2012). Hořet, ale nevyhořet. Kotelní Vydří: Karmelitánské.
Maroon, I. (2012). Syndrom vyhoření u sociálních pracovníků: teorie, praxe, kazuistiky. Praha: Portál.
Pešek, R. (2016). Syndrom vyhoření: jak se prací a pomáháním druhým nezničit: pohledem kognitivně behaviorální terapie. Praha: Pasparta.
Poschkamp, T. (2013). Vyhoření: Rozpoznání, léčba, prevence. Brno: Edika.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html