Problematika syndromu vyhoření u vychovatelů v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy
Thesis title in Czech: | Problematika syndromu vyhoření u vychovatelů v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy |
---|---|
Thesis title in English: | Issues of Burnout Syndrome of Educators in Institucions for Institutional and Protective Education |
Key words: | syndrom vyhoření|ústavní a ochranná výchova|vychovatel|prevence syndromu vyhoření |
English key words: | burnout syndrom|Institutional and Protective Education|educators|prevention of burnout syndrome |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 05.09.2022 |
Date of assignment: | 05.09.2022 |
Administrator's approval: | approved |
Confirmed by Study dept. on: | 18.04.2023 |
Date and time of defence: | 13.06.2023 10:00 |
Date of electronic submission: | 17.05.2023 |
Date of proceeded defence: | 13.06.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce je zaměřena na analýzu příčin a míru intenzity výskytu příznaků syndromu vyhoření u vychovatelů v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy v Ústeckém kraji. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu syndrom vyhoření – příznaky vzniku a rizikové faktory s ním spojené. Rovněž jsou popsány fáze syndromu a prevence vhodná pro pracovníky v těchto zařízeních. Dále objasňuje rozdíl mezi zařízeními pro výkon ústavní a ochranné výchovy, včetně popisu jednotlivých zařízeních a profilu pracovníka vychovatele. Praktická část je řešena formou kvantitativního výzkumu – metoda dotazníkového šetření. Otázky jsou strukturované s otevřenou a uzavřenou formou, jejichž cílem bylo oslovit co největší počet respondentů z řad vychovatelů. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky a doplněny o doporučení pro prevenci vzniku syndromu vyhoření. |
References |
Chráska, M., & Kočvarová, I. (2015). Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií. Jeklová, M., & Reitmayerová, E. (2006). Syndrom vyhoření. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí. Křivohlavý, J. (2012). Hořet, ale nevyhořet. Kotelní Vydří: Karmelitánské. Maroon, I. (2012). Syndrom vyhoření u sociálních pracovníků: teorie, praxe, kazuistiky. Praha: Portál. Pešek, R. (2016). Syndrom vyhoření: jak se prací a pomáháním druhým nezničit: pohledem kognitivně behaviorální terapie. Praha: Pasparta. Poschkamp, T. (2013). Vyhoření: Rozpoznání, léčba, prevence. Brno: Edika. |