Zkušenosti vysokoškolských studentů s arteterapií
Thesis title in Czech: | Zkušenosti vysokoškolských studentů s arteterapií |
---|---|
Thesis title in English: | University students´ experience of an art therapy |
Key words: | Arteterapie|skupinová terapie|vysokoškolský student|zkušenosti|očekávání |
English key words: | Art therapy|Group therapy|University student|Experience|Expectations |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | Mgr. Kamila Urban, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 23.08.2022 |
Date of assignment: | 23.08.2022 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 04.10.2022 |
Date and time of defence: | 13.09.2023 00:00 |
Date of electronic submission: | 27.06.2023 |
Date of proceeded defence: | 13.09.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je zmapovat očekávání studentů vysokých škol, kteří vstupují do arteterapie, jak se jejich očekávání mění a jaké přínosy na sobě pociťují. V teoretické části práce bude popsána historie arteterapie. Bude vymezena arteterapie a její druhy. Budou zde představeny metody a přístupy k arteterapii. Teoretická část rovněž bude pojednávat o možnostech využití arteterapie u různých skupin klientů. Tématem budou také přínosy arteterapie pro psychické zdraví a psychický růst. Výzkumná část se bude zaměřovat na otázku, jaké jsou prožitky vysokoškolských studentů při arteterapii ve skupině a jak se tyto prožitky v průběhu času proměňují. Výzkumná část počítá s kvalitativním designem. Výzkumnou metodou budu hloubkové rozhovory s účastníky arteterapie, které budou realizované minimálně dvakrát, a to před započetím a po skončení skupiny. Výzkumný soubor budou tvořit studenti vysokých škol. Výsledný vzorek bude stanoven na základě teoretického nasycení. Diplomová práce má přispět prozkoumáním prožitků studentů vysokých škol při arteterapii probíhající v rámci zážitkové skupiny. Budou zde popsána témata, která se v procesu arteterapie vynořují, a to jak na individuální, tak na skupinové úrovni. |
References |
Boyce, C., & Neale, P. (2006). Conducting in-depth interviews: A guide for designing and conducting in-depth interviews for evaluation input. Academia. Edwards, D. (2004). Art Therapy. SAGE: Publications. Huang, Ch., Su, H., Cheng, S., & Tan, Ch. (2021). The effects of group art therapy on adolescents´ self-concept and peer relationship: A mixed-method study. Child & Adolescent Development, 75-92. https://doi.org/10.1002/cad.20435 Kaimal, G., & Ray, K. (2017). Free art-making in an art therapy open studio: changes in affect and self-efficacy. Arts & health, 9(2), 154-166. http://dx.doi.org/10.1080/17533015.2016.1217248 Kim, S., Kim, G., & Ki, J. (2014). Effects of group art therapy combined with breath meditation on the subjective well-being of depressed and anxious adolescents. The Arts in Psychotherapy, 41, 519-526. http://dx.doi.org/10.1016/j.aip.2014.10.002 Liebmann, M. (2005). Art Therapy for Groups: A handbook of themes and exercises. Taylor and Francis Group. Malchiodi, C. A. (2003). Handbook of Art Therapy. The Guilford Press. Rubin, J. A. (2010). Introduction to Art Therapy: Sources & Resources. Taylor and Francis Group. Sandmire, D. A., Gorham, S. R., Rankin, N. E., & Grimm D. R. (2012). The Influence of Art Making on Anxiety: A Pilot Study. Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association, 29(2), 68-73. https://doi.org/10.1080/07421656.2012.683748 Wilkinson, R. A., & Chilton, G. (2013). Positive Art Therapy: Linking Positive Psychology to Art Therapy Theory, Practice, and Research. Art therapy: Journal of the American Art Therapy Association, 30(1), 4-11. https://doi.org/10.1080/07421656.2013.757513 |