Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Souvislost mezi vybranými osobnostními rysy a kreativní self-efficacy u tanečníků streetových a klubových stylů
Thesis title in Czech: Souvislost mezi vybranými osobnostními rysy a kreativní self-efficacy u tanečníků streetových a klubových stylů
Thesis title in English: Connection between exact personality traits and creative self-efficacy in street and club dancers
Key words: kreativní self-efficacy|kreativní self-beliefs|kreativita|street dance|big five
English key words: creative self-efficacy|creative self-beliefs|creativity|street dance|big five
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: Mgr. Kamila Urban, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 03.06.2022
Date of assignment: 03.06.2022
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 15.06.2022
Date and time of defence: 15.06.2023 00:00
Date of electronic submission:23.04.2023
Date of proceeded defence: 15.06.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Karolína Vlčková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je popsat vztah mezi kreativní self-efficacy a příbuznými koncepty ve vztahu ke kreativním výkonům a navrhnout výzkum s cílem zjistit, zda jsou vysoké skóry kreativní sebeúčinnosti dobrým předpokladem pro kvalitní taneční performance.

Obsahem literárně přehledové části bude především popis, porozumění a definice konceptů jako kreativní sebeúčinnost a identita v kontextu kreativní osobnosti.

Návrh výzkumu vymezí problematiku a specifika kreativní self-efficacy u tanečníků streetových a klubových stylů (hiphop, locking, popping, breaking, housedance, voguing, krumping, waacking). Výzkum bude navržen, aby bylo po jeho realizaci možné dojít k validním a reliabilním výsledkům o souvislosti mezi osobnostními rysy NEO-FFI a kreativními výkony u těchto tanečníků, respektive zda jsou předpokladem jejich výkonů vysoké skóry konceptu kreativní sebeúčinnosti. Důležitou součástí návrhu výzkumu bude možný způsob standardizace a měření uměleckého tanečního freestylového projevu. Vzhledem ke své povaze bude výzkum zkoumán částečně kvalitativními a částečně kvantitativními metodami.

Očekávaný přínos výsledků výzkumu do psychologické teorie a praxe je kromě kompilace dosavadní, převážně zahraniční rešerše o kreativitě a kreativní sebeúčinnosti, také značný psychologický přínos pro samotné participanty výzkumu. Na českých tanečnících zatím podobné výzkumy realizovány nebyly a na základě jejich výsledků může být umělcům doporučen rozvoj nejen v uměleckém oboru, ale třeba i spolupráce se sportovním psychologem pro zlepšení jejich tanečního výkonu.
References
· Amabile, T. M. (1996). Creativity in context update to the social psychology of creativity. Westview Press.
· Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. Freeman.
· Fromm, E. (1959). The creative attitude. In H.A. Anderson (Ed.), Creativity and Its Cultivation (pp. 44-54). New York (Harper and Row).
· Karwowski M. & Kaufman, J. C. (Eds.) (2017). The creative self: Effect of beliefs, self-efficacy, mindset, and identity. Elsevier Academic Press.
· Karwowski, M., Lebuda, I., Wisniewska, E., & Gralewski, J. (2013). Big five personality traits as the predictors of creative self‐efficacy and creative personal identity: Does gender matter? The Journal of Creative Behavior, 47(3), 215–232. https://doi.org/10.1002/jocb.32
· Kaufman, J. C. & Sternberg, R. J. (Eds.) (2010). The Cambridge handbook of creativity. Cambridge university press..
· Kaufman, J. C. (2016). Creativity 101 (2nd ed.). Springer.
· Kelley, T., & Kelley, D. (2013). Creative confidence: Unleashing the creativity potential within us all. Crown Publishing.
· Maslow, A. H. (1958). Emotional blocks to creativity. Journal of Individual Psychology, 14(1), 51–56.
· Rogers, C. R. (1954). Toward a theory of creativity. ETC: A Review of General Semantic, 11, 249–260.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html