Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Motivace k učení se cizímu jazyku v kurzech pomaturitního studia
Thesis title in Czech: Motivace k učení se cizímu jazyku v kurzech pomaturitního studia
Thesis title in English: Motivation to Learn a Foreign Language in Post-Secondary School Courses
Key words: motivace|L2MSS|pomaturitní studium|cizí jazyky|vícejazyčnost|ideální mnohojazyčné já
English key words: motivation|L2MSS|LOTEs|foreign language|plurilinguism|ideal multilingual self
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Supervisor: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 06.04.2022
Date of assignment: 13.04.2022
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 22.04.2022
Date and time of defence: 30.01.2023 09:00
Date of electronic submission:29.12.2022
Date of proceeded defence: 30.01.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Kateřina Šormová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zaměřuje na téma motivace k učení se cizímu jazyku mezi studenty pomaturitního studia v soukromé jazykové škole. Vyučovanými jazyky jsou vedle angličtiny také španělština, němčina a japonština. Cílem práce je popsat zdroje motivace ke studiu cizího jazyka mezi těmito studenty, porovnat případné rozdíly mezi zdroji motivace v závislosti na studovaném jazyku a dále zjistit, jakou motivační roli hraje mezi těmito studenty ideální mnohojazyčné já.
Motivace bude operacionalizována dle modelu cizojazyčného motivačního sebesystému (L2MSS, Dörnyei, 2005, 2009) a doplněna o složku ideálního mnohojazyčného já (Henry, 2017).
Postup řešení:

1. Rešerše odborné literatury zaměřené na motivaci v oblasti aplikované lingvistiky
2. Vymezení pojmu motivace pro účely této bakalářské práce
3. Posouzení vhodné metodologie a sestavení dotazníku
4. Sběr dat v jazykových kurzech
5. Analýza a interpretace výsledků
6. Vyvození závěrů o motivačních zdrojích ve zkoumaném vzorku
References
Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. New York: OUP.
Dörnyei, Z. (2009). The L2 Motivational Self System. In Z. Dörnyei & E. Ushioda (Eds.), Motivation, language identity and the L2 self (9–42). Bristol: Multilingual Matters.
Dörnyei, Z. (2010). Questionnaires in second language research: Construction, administration, and processing. London: Routledge.
Dörnyei, Z., Csizér, K., & Németh, N. (2006). Motivation, language attitudes and globalisation: A Hungarian perspective. Clevedon, UK: Multilingual Matters.
Dörnyei, Z., & Ushioda, E. (Eds.). (2009). Motivation, language identity and the L2 self. Bristol: Multilingual Matters.
Dörnyei, Z., & Ushioda E. (2011). Teaching and researching motivation. 2nd ed. Harlow: Longman.
Dunowski, E. (2017). Motivace k učení se němčině v kontextu výuky cizího odborného a akademického jazyka. Brno: Masarykova univerzita.
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Gavora, P. (2012). Tvorba výskumného nástroja pre pedagogické bádanie. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
Gardner, R. (1985). Social psychology and second language learning: The role of attitudes and motivation. London: Edward Arnold.
Henry, A. (2017). L2 motivation and multilingual identities. Modern Language Journal, 101(3), 548–565.
Chlápková, J., Dunowski, E., Horáčková, M., & Jakešová, J. (2013). Nálezy výzkumů v oblasti motivace a postojů. In Janík, T. et al., Výzkum školního vzdělávání. Poznatky a výzvy. Brno: Masarykova univerzita.
Mendoza, A., & Phung, H. (2019). Motivation to learn languages other than English: A critical research synthesis. Foreign Language Annals, 52(1), 121–140.
Nakonečný, M. (2014). Motivace chování. Praha: Triton.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html